عصر خودرو

ادغام صندوق فولاد در صندوق بازنشستگی کشوری

عصر بازار- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تهیه طرح دو فوریتی با عنوان ادغام موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان شرکت فولاد در صندوق بانشستگی کشوری خبر داد.

ادغام صندوق فولاد در صندوق بازنشستگی کشوری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، حسینعلی حاجی‌دلیگانی از تهیه طرح دو فوریتی با عنوان ادغام موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان شرکت فولاد در صندوق بانشستگی کشوری خبر داد و به خانه ملت گفت: این طرح در حال حاضر به امضای 27 نماینده مجلس رسیده است.

    در تارنمای موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد آمده است: شرکت ملی فولاد در سال 74 به دلیل مشکلات ناشی از تامین وجوه مستمری و عدم سنخیت امور اجرائی بازنشستگی با فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری تصمیم گرفت فعالیت‌های امور بازنشستگی را به دو بخش صندوق بازنشستگی و امور بازنشستگی تفکیک کند تا بتواند با مرزبندی روشن وظایف و تخصصی کردن آن، امور مربوط به مستمری بگیران را ساماندهی کند.

    این روند تا سال 76 ادامه پیدا کرد تا اینکه بر اساس مصوبه مورخ 18 خرداد 76 هیئت مدیره شرکت ملی فولاد، موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد به صورت یک موسسه غیر دولتی و از نظر اداری و مالی مستقل، برمبنای اساسنامه مصوب هیئت مدیره شرکت ملی فولاد با هدف ارائه خدمت به بازنشستگان، مستمری بگیران و بخشی از شاغلین معادن و صنایع معدنی و نیز فولادی‏‌ها تاسیس و تحت شماره 9511 مورخ 18 خرداد 76 در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسید.

    در تارنمای صندوق بازنشستگی کشوری نیز آمده است: به استناد اساسنامه صندوق بازنشستگی کشوری، این سازمان موسسه‌ای بیمه ای، دارای شخصیت حقوقی مستقل و وابسته به وزارت رفاه وتامین اجتماعی است که مسئولیت اداره امورصندوق بازنشستگی مستخدمان مشمول مقررات بازنشستگی کشوری را با رعایت مقررات استخدامی مربوط عهده دار است.

    عمده مشمولین مقررات بازنشستگی کشوری عبارتند از:

    1 - مستخدمین رسمی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری.

    2 – مستخدمین رسمی مشمول آئین نامه استخدامی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی.

    3 – قضات قوه قضائیه و دادگستری مشمول مقررات استخدامی قضات.

    4 – مستخدمین رسمی (کادر سیاسی) وزارت امورخارجه مشمول مقررات استخدامی وزارت امورخارجه.

    5 – مستخدمین ثابت شهرداری‌های سراسر کشور به استثناء شهرداری تهران.

    6 – مستخدمین پیمانی دستگاه‌های اجرائی (متقاضی استفاده از مقررات بازنشستگی و وظیفه صندوق بازنشستگی کشوری).

    7 – خویش فرمایان (مستخدمین بازخریدی وزارت راه وترابری و ماده 147 قانون برنامه چهارم توسعه).

    برچسب ها