عصر خودرو

۷۲ درصد درآمدهای ۶ ماهه مالیاتی محقق شد

عصر بازار- بر اساس آمار بانک مرکزی در ۶ ماهه امسال نسبت به رقم مصوب، ۷۲ درصد درآمدهای مالیاتی محقق شده و مالیات اشخاص حقوقی با کاهش ۱۲ درصدی روبه‌رو بوده است.

۷۲ درصد درآمدهای ۶ ماهه مالیاتی محقق شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، در 6 ماهه امسال 43 هزار و 120 میلیارد تومان درآمد مالیاتی کسب شد که نسبت به رقم مصوب این مدت (59 هزار و 350) 16 هزار و 230 میلیارد تومان عدم تحقق درآمدها روبه‌رو هستیم.

    طبق آمار بانک مرکزی جمع مالیات‌های مستقیم با منفی 5.1 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل 23 هزار و 190 میلیارد تومان بوده که بیش از 5 هزار میلیارد تومان از درآمدهای آن محقق نشده است. در این بخش مالیات اشخاص حقوقی با کاهش 12.1 درصدی 14 هزار و 30 میلیارد تومان بوده است. که از این میان بیشترین کاهش مربوط به مالیات علی‌الحساب اشخاص حقوقی دولتی و پس از آن مالیات معوق اشخاص حقوقی دولتی است. 

    بنا بر آمار مالیات معوق اشخاص حقوقی دولتی با افت 13 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبه‌رو است. همچنین در بخش مالیات بر درآمد رشد 8.7 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد هستیم و درآمدی بالغ بر 7860 میلیارد تومان از کارکنان بخش عمومی، خصوصی، مشاغل و مستغلات کسب شده است.

    همچنین مالیات بر ثروت 5.1 درصد رشد داشته و 1300 میلیارد تومان وصول شده است که شامل مالیات بر ارث، نقل و انتقالات سرقفلی، سهام، املاک و حق تمبر و اوراق بهادار است.

    مجموع مالیات‌های غیرمستقیم نیز در این مدت 19 هزار و 930 میلیارد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.6 درصد رشد داشته است. در این بخش مالیات بر واردات 4120 میلیارد تومان بوده که شامل حقوق ورودی سایر کالاها، مالیات خودرو و سایر است.

    علاوه بر این در بخش مالیات بر کالا و خدمات 15 هزار و 810 میلیارد تومان مالیات با رشد 6.6 درصدی وصول شده که شامل مالیات بر فروش فرآورده‌های نفتی، مالیات بر ارزش افزوده با رقم 10 هزار و 750 میلیارد تومان و رشد 11.9 درصدی، عوارض خروج مسافر، مالیات بر فروش سیگار، مالیات نقل و انتقال اتومبیل و شماره‌گذاری خودرو در کنار سایر به چشم می‌خورد.

    برچسب ها