عصر خودرو

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن :

افزایش۵۴درصد تبادل ریلی کالا با ترکیه

عصر بازار- معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن گفت: در سال جاری حجم مبادلات ریلی کالا میان ایران و ترکیه به ۴۱۴ هزار تن رسیده که رشد ۵۴ درصدی نسبت به گذشته را نشان می دهد.

افزایش۵۴درصد تبادل ریلی کالا با ترکیه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ،در خصوص جلسات دو روز اخیر مدیران راه آهن ایران و ترکیه گفت: این دو کشور طی سال های اخیر همکاری های ریلی رو به رشدی داشته اند و طی سال جاری تاکنون 414 هزار تن کالا بین ایران و ترکیه از طریق ریل جابه جا شده است که نسبت به سال گذشته 54 درصد رشد نشان می دهد.

    عضو هیات مدیره شرکت راه آهن افزود: در جلساتی که در دو روز گذشته داشتیم هدف گذاری نهایی برای جابه جایی کالا از طریق راه آهن بین دو کشور یک میلیون تن در سال تعیین شد که برای دستیابی به این هدف قرار شد نرخ تعرفه های حمل و نقل ریلی کالا را برای سال2018 کاهش دهیم.

    معاون بهره برداری و سیر و حرکت شرکت راه آهن ادامه داد: برای کاهش نرخ تعرفه های حمل و نقل ریلی کالا قرار است ماه آینده مسئولان راه آهن ایران و ترکیه نشستی را در آنکارا برگزار کنند و در این جلسه نرخ جدید تعرفه ها تعیین می شود.

    وی از دیگر توافقات مقامات راه آهن ایران و ترکیه را انتقال بار میان آسیای میانه و ترکیه از طریق ریل ایران عنوان و اظهار کرد: بر اساس این توافق قرار شد بارهایی که از ترکیه به کشورهای حوزه CIS و بالعکس جابه جا می شود، از طریق شبکه ریلی ایران انجام شود که برای نهایی شدن این توافقنامه قرار شد جلسه ای به زودی در ترکیه با حضور مدیران راه آهن 5 کشور ایران، ترکیه، ترکمنستان، ازبکستان و تاجیکستان برگزار شود.

    عاشوری از دیگر موضوعات مورد توافق در نشست های دو روزه ایران و ترکیه را بحث ارتقای سیستم های نرم افزاری مدیریت حمل ریلی کالا دانست و افزود: روز گذشته جلسه ای نیز میان فورواردرها و صاحبان بار ایرانی با مدیران راه آهن ایران و ترکیه برگزار شد که موضوع آن افزایش جابه جایی بارهای ترانزیتی، صادراتی و وارداتی بین ایران و ترکیه از طریق شبکه ریلی بود.

    به گفته عضو هیات مدیره شرکت راه آهن، مسئولان راه آهن ترکیه قول داده اند ظرف یک ماه آینده جلسه دیگری در این کشور با حضور تجار ایرانی و فورواردرهای ترکیه ای برگزار شود.

    معاون شرکت راه آهن تصریح کرد: امروز جلسات مدیران راه آهن ایران و ترکیه به پایان رسیده و در حال حاضر متن نهایی توافقنامه ها در حال آماده شدن است که به زودی به امضای دو طرف خواهد رسید.

    برچسب ها