عصر خودرو

انتشارات بورس منتشر کرد؛

اقتصاد بین الملل به قلم رابرت کارباف

عصر بازار- کتاب اقتصاد بین الملل با هدف ارائه تصویر دقیقی از نظریه اقتصاد بین الملل و به روزسانی کاربردهای نظریه اقتصادی و لحاظ کردن آخرین تحولات نظری، در انتشارات بورس به چاپ رسید.

اقتصاد بین الملل به قلم رابرت کارباف
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا, کتاب اقتصاد بین الملل به تألیف رابرت کارباف و ترجمه هادی جمالیان و حمید اسدی در 17 فصل و 587 صفحه در انتشارات بورس به چاپ رسید.

    در فهرست اجمالی، این کتاب به دو بخش روابط تجاری بین المللی و روابط پولی بین المللی تقسیم بندی شده است.

    مولف این کتاب در مقدمه آن اظهار داشته است:" معتقدم بهترین راه برای ترغیب دانشجویان به یادگیری یک موضوع، نشان دادن کاربرد آن موضوع در عمل است. دوازده نسخه قبلی اقتصاد بین الملل نیز مبتنی بر همین باور بود و با هدف ارائه تصویر دقیقی از نظریه اقتصاد بین الملل با تأکید بر کاربردهای جاری آن نگاشته شده است. مخاطبین نسخه های قبلی شدیدا از این رویکرد مبتنی درهم تنیدگی نظریه اقتصادی و کاربردهای جاری آن اظهار رضایت کرده اند."

    در این نسخه 6 عرصه جدیدی که در پیشانی اقتصاد بین الملل قرار گرفته اند، به طور خاص مورد بررسی واقع شده است:

    رکود اقتصادی جهان در سال های 2007 تا 2009

    جهانی سازی فعالیت اقتصادی

     تجارت آزاد و مباحث کیفیت زندگی

     منازعات تحاری بین کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته

     آزادسازی تجارت: سازمان تجارت جهانی در مقابل ترتیبات تجاری منطقه ای

     دلار به مثابه یک ذخیره ارزی

    در سخن ناشر این کتاب آمده است: "مخاطبان اصلی کتاب پیش رو ، دانشجویان رشته اقتصادند؛ اما طیف وسیعی از دانشجویان رشته های مدیریت، علوم سیاسی، مطالعات بین المللی و حتی تاریخ ممکن است در زمینه اقتصاد دروس کم تری را گذرانده باشند، میتوانند از مطالب این کتاب بهره گیرند. از آن جا که اقتصاد بین الملل در برخی از رشته های غیراقتصادی و همچنین دوره کارشناسی ارشد مدیریت و رشته اقتصاد تدریس می شود، معتقدیم مطالب کتاب برای دانشجویان رشته اقتصاد و دانشجویانی که رشته آنها اقتصادی نیست نیز قابل استفاده است.

    علاقه‌مندان می‌توانند کتاب اقتصاد بین الملل را با مراجعه به فروشگاه انتشارات بورس واقع در تهران میدان ونک، خیابان ملاصدرا، پلاک 25، تلفن 88648192 یا از سایت بورس پاب تهیه کنند.

    برچسب ها