عصر خودرو

درجلسه علنی امروز مجلس لاریجانی اظهار کرد؛

بودجه کشور باید بر اساس عملکرد باشد

عصر بازار- رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت باید لایحه بودجه سال آینده کشور را بر اساس عملکرد ارائه کند و مجلس نیز باید تغییراتی را در قانون بودجه ریزی اعمال کند.

بودجه کشور باید بر اساس عملکرد باشد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد آنلاین, عادل آذر رییس دیوان محاسبات و محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با حضور در جلسه علنی امروز - دوشنبه - مجلس گزارشی از نظام بودجه ریزی کشور به نمایندگان ارائه کردند. علی لاریجانی در ادامه این جلسه نیز با تاکید بر این که نظام بودجه ریزی کشور باید بر اساس عملکرد باشد، گفت: یکی از مسائلی که ما از گذشته بارها از دولت درخواست داشتیم بودجه عملیاتی بود از این رو بنا شد که بودجه بر اساس مدل جدیدی تهیه شود.
    وی تاکید کرد: ما از دولت خواستیم که نظام بودجه ریزی به نحوی باشد که بودجه کشور متناسب با عملکرد ارائه شود.
    رییس مجلس افزود: در این راستا از آقای نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه تشکر می کنم که در جلسه گذشته مجلس تاکید کرد دولت بودجه سال آینده را بر همین اساس تهیه می کند.
    وی از دولت خواست حداقل گام اول را در این راستا بردارد، مطمئنا این گام مهمی خواهد بود که ان در آینده نظام بودجه ریزی تغییر کند.
    رییس مجلس ادامه داد: در بررسی هایی که مرکز پ‍ژوهش های مجلس انجام داده است نشان می دهد که قانون بودجه ریزی را در مجلس باید متناسب با این امر تغییراتی دهیم، در این راستا مرکز پژوهش های مجلس با کمک دیوان محاسبات بحث های طولانی داشتند.
    لاریجانی تاکید کرد: در این جلسه عادل آذر رییس دیوان محاسبات و محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه توضیحاتی درمورد نظام بودجه ریزی کشور ارائه دادند که نمایندگان در جریان باشند که نظام بودجه ریزی اقتضائات خاص خود را در نگارش و تخصیص بودجه دارد و این که باید تغییراتی در قانون ایجاد شود.
    وی افزود: این جلسه بسیار مهم است زیرا این اقدامات می تواند در شرایط کشور و بودجه عمرانی تغییراتی را ایجاد کند.

    برچسب ها