عصر خودرو

پیشنهاد معافیت اصل طلا از پرداخت مالیات

عصر بازار- رییس اتحادیه طلا و جواهر پیشنهاد کرد: معافیت مالیاتی برای اصل طلا اعمال شود.

پیشنهاد معافیت اصل طلا از پرداخت مالیات
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، رییس اتحادیه طلا و جواهر، گفت: اگر اصل طلا از پرداخت مالیات معاف شود به‌ نفع سازمان مالیاتی است. آیت محمدولی، در خصوص مشکلات موجود در اتحادیه طلا و جواهر، اظهارداشت: بحث ارزش افزوده در بخش طلا و جواهر رکود عجیبی را بر این صنف حاکم کرده‌ هرچند که سایر بخش‌ها نیز با این مشکل مواجه هستند اما مشکل سایر بخش‌ها در این زمینه دو پله است ولی در طلا و جواهر در پله آخر قرار دارد.

    رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه وضعیت صنف در این چند ساله به‌ صورتی بسیار عجیب به‌ جایی رسیده که در کل ایران بیش از یک هزار واحد صنفی تعطیل شده‌اند، گفت: با وجود این مشکلات واحدهای صنفی توان ادامه فعالیت در این بخش را نداشته‌اند.

    درخواست از نمایندگان مجلس

    محمدولی با تاکید بر اینکه از نمایندگان مجلس درخواست می‌کنیم اصل طلا را از پرداخت مالیات معاف کنند، خاطرنشان کرد: اگر اصل طلا از پرداخت مالیات معاف شود به‌نفع سازمان مالیات است و شفاف‌سازی صورت می‌گیرد، صنف حاضر است به‌ صورت آنلاین فعالیت کند و بلافاصله مالیات به‌ حساب دارایی واریز شود.

    وی در خصوص اینکه منظور از دریافت مالیات از اصل طلا چیست، اظهارداشت: طلا یک قیمت جهانی دارد که ممکن است نوسانات کمی در کشور ما و برخی کشورها داشته باشد. طلا از مبادی قانونی در سال جاری به میزان جزئی وارد شده که می‌توان گفت این میزان در حد صفر است. دلیل آن این است که واردکننده طلا را از خارج با قیمت هر کیلو 140 میلیون وارد کرده و در داخل کشور گفته می‌شود 9 درصد مبلغ آن را باید به‌ عنوان مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کند در شرایطی که قیمت بازار بر اساس 140 میلیون تومان است.

    رییس اتحادیه طلا و جواهر در ادامه اضافه کرد: با پرداخت 9 درصد مالیات قیمت طلا حدودا به 160 میلیون تومان افزایش می‌یابد، تولید کننده با وجود چنین شرایطی چگونه باید رقابت کند. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سازمان امور مالیاتی نسبت به سال‌های 90 تا 93 برگه‌های مالیاتی در بخش ارزش افزوده را برای اعضای صنفی ارائه می‌کند، ادامه داد: سازمان مالیاتی بستر و فرهنگ‌سازی کامل را برای مردم را ایجاد نکرده که مصرف کننده باید ارزش افزوده را پرداخت کند.

    وی با اشاره به اینکه 90درصد مردم طلا را به‌ عنوان سرمایه خریداری می‌کنند و طلا در صنف ما یک ابزار است، عنوان کرد: اگر قرار باشد ارزش افزوده به‌ صورت دائم از طلای موجود در واحدهای صنفی دریافت شود بعد از مدتی موجودی کاهش پیدا می‌کند و ابزار کار طلا فروشان از بین می‌رود.

    برچسب ها