عصر خودرو

تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری سافت بانک ژاپن

عصر بازار- سافت بانک ژاپن یک صندوق سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری در بخش فناوری تاسیس می‌کند.

تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری سافت بانک ژاپن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، «سافت بانک» ژاپن که به عنوان یکی از بانک های بزرگ آسیا هم محسوب می شود قرار است با صندوق جدید عظیم سرمایه ای برای سرمایه گذاری در حوزه استارت آپ ها وارد میدان شود که از آن به عنوان «گوریل» یاد می شود که می تواند لرزه ای به دنیای فناوری بیاندازد. بر همین اساس «صندوق ویژن» سافت بانک با اعتبار 100 میلیارد دلار که تقریبا معدل کل سرمایه گذاری شرکت های استارت آپ دنیا در سال گذشته میلادی است، پا به عرصه خواهد گذاشت.

    همچنین «سافت بانک» ژاپن با شجاعت، اعتماد به نفس و خوش بینی مثال زدنی به دنبال بکاریگری این مقدار پول در فن آوری است. کارشناسان حوزه فناوری معتقد هستند که این یک ریسک غلط از ناحیه سافت بانک به حساب نمی آید و اگر به روند فناوری نگاه کنیم یک سیر تداومی در آینده خواهد داشت. همچنین در سال گذشته میلادی شرکت هایی که بر پایه سرمایه ریسک اداره می شوند، 100 میلیارد و 800 میلیون دلار با حجم 8 هزار و 372 قرار داد در سرتاسر دنیا دریافت کردند.

    بعضی از سرمایه گذاران نگران این موضوع هستند که «صندوق ویژن» «سافت بانک» سهام استارت آپ ها را با قیمت بالا خریداری کند و یک تورم بالایی را در بازار ایجاد کند و سرمایه گذاران دیگر را از عرصه رقابت خارج کند؛ ضمن اینکه زمان زیادی را شرکت های نوپا به منظور سهامی شدن باید صرف کنند. «سافت بانک» برنامه هایی را برای سرمایه گذاری در مراحل پایانی شرکت های استارت آپی که سرمایه گذاری آنها حداقل 100 میلیون دلاری است، در سر دارد.

    برچسب ها