عصر خودرو

کتاب بایسته های حقوق بازار سرمایه به چاپ دوم رسید

عصر بازار- کتاب بایسته های حقوق بازار سرمایه(اصول) به قلم محمد سلطانی، مرضیه خلیلی، لیلا سهرابی و زینب فلاح تفتی در انتشارات بورس به چاپ دوم رسید.

کتاب بایسته های حقوق بازار سرمایه به چاپ دوم رسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، کتاب بایسته های حقوق بازار سرمایه (اصول) متشکل از سه بخش و 247 صفحه است که بخش نخست آن به ساختار بازار سرمایه اختصاص یافته است.

    بخش دوم این کتاب ناهنجاری های بازار سرمایه را توضیح داده است و در بخش سوم به مقررات ناظر بر شرکت های سهامی اشاره شده است.

    در مقدمه این کتاب آمده است: فعالیت در هر شغل و حرفه ای مستلزم آگاهی کامل از قوانین و مقررات حاکم بر آن حرفه است. عدم آشنایی کافی با این مقررات سبب می شود تا شخص نتواند در کار و فعالیت خود موفق باشد این موضوع در خصوص مشاغلی که از مصادیق خدمات عمومی محسوب می شوند، اهمیت دوچندانی پیدا می کند. اگر اشخاصی در بازار سرمایه به ارائه خدمات عمومی به سرمایه گذاران می پردازند از آگاهی کافی نسبت به قوانین و مقررات برخوردار نباشند، هم خود در معرض خطر و مسئولیت ناشی از عمل خویش قرار دارند و هم مشتریان خود را با خطرات عدیده مواجه خواهد ساخت و همه گیری این موضوع می تواند نظام بازار سرمایه را نیز با اختلال جدی مواجه سازد .

    شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس وابسته به سازمان بورس و اوراق بهادار، با هدق توسعه ابزارها و زیرساخت های اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در بازار سرمایه، در سال 1383 تأسیس گردید.

    این شرکت از بدو تأسیس اقدام به خدمت رسانی به آحاد جامعه در خصوص موضوعات مرتبط با بازار سرمایه نمود.

    برچسب ها