عصر خودرو

توسعه معاملات برق در بستر بورس انرژی

عصر بازار- معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از برنامه های وزارت نیرو برای توسعه معاملات برق در بستر بورس انرژی خبر داد.

توسعه معاملات برق در بستر بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا, هوشنگ فلاحتیان در خصوص وضعیت معاملات برق در بورس انرژی گفت: با همکاری مسولان در بورس انرژی ما در 4 سال گذشته شاهد چندین برابر شدن معاملات برق در بورس انرژی بودیم.

    وی با اشاره به اینکه معاملات برق در بورس انرژی سال گذشته هم به رکورد خوبی دست یافت، افزود: در تلاش هستیم که تولید کنندگان برق خصوصی را ترغیب کنیم تا برق خودشان را از طریق بورس عرضه کنند.

    به گفته این مقام مسئول برای حضور هر چه بیشتر تولیدکنندگان برق خصوصی در بورس انرژی باید معاملات برق به صورت نقدی انجام شود و نرخ برق در بورس به طور نقدی کمتر از بازار برق است.

    فلاحتیان تاکید کرد: در جهت ساماندهی بازار برق اگر قیمت تمام شده این محصول را از مصرف کننده دریافت کنیم ، باعث می شود تا معاملات برق بیشتری در بورس انرژی انجام شود و حجم معاملات این کالا در بورس انرژی افزایش یابد.

    معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تاکید کرد: هدف ما در وزارت نیرو این است که با برنامه ریزی و تلاش به روزی برسیم که 100 درصد برق تولیدی نیروگاه های خصوصی از طریق بورس انرژی عرضه شود و شرکت های توزیع برق و سایر متقاضیان برق، نیاز خود را از طریق بورس انرژی تامین کنند.

    برچسب ها