عصر خودرو

سفیر دانمارک؛

انرژیهای بادی عاملی برای همکاری ایران و دانمارک

عصر بازار- سفیر دانمارک با مهم برشمردن بحث انرژیهای بادی، آن را عاملی برای ایجاد همکاری بیشتر بین دو کشور ایران و دانمارک توصیف کرد و ضمن تاکید حمایت کشورش از همکاریهای تجاری دو کشور گفت: ۲۰ شرکت در این زمینه شروع به همکاریهای متقابل با ایران کرده اند که امیدواریم این همکاریها در زمینه های مختلف اقتصادی، تجاری و فرهنگی گسترش یابد.

انرژیهای بادی عاملی برای همکاری ایران و دانمارک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»به نقل از ایران آنلاین, دنی عنان با بیان اینکه دانمارک یکی از پیشگامان انرژی بادی در جهان است، اذعان داشت: انرژی بادی نقش مهمی در سبد انرژی این کشور دارد.
    وی تصریح کرد: در چند دهه قبل با توجه به چالشهای به وجود آمده در زمینه استفاده از سوختهای فسیلی از جمله محدودیتهای زیست و محیطی و بحثهای اقتصادی، بکارگیری انرژیهای بادی در دستور کار این کشور برای تامین انرژی قرار گرفت.
    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 70 درصد از نیروی برق این کشور با استفاده از انرژی بادی تامین می شود یادآور شد: با توجه به خط مشی تعریف شده در کشور دانمارک خواهان جدایی کامل از سوختهای فسیلی هستیم که امیدواریم تا 3 سال آینده کاملاً از انرژیهای تجدیدپذیر استفاده کنیم.
    وی خاطرنشان ساخت: هرچند ایران یکی از تولیدکنندگان بزرگ سوخت فسیلی در جهان است اما با توجه به چالشهای موجود زیست محیطی نمی تواند به این نوع سوخت وابسته باشد و لازم است به جایگزینی انرژیهای تجدیدپذیر اقدام کند.
    سفیر دانمارک ادامه داد: اطلاع داریم که وزیر نیروی ایران با مقامات مختلف شروع به مذاکره برای تسریع سرمایه گذاریهای خارجی در این زمینه کرده و با توجه به پتانسیل هایی که در ایران وجود دارد انرژیهای تجدیدپذیر می تواند فرصتها اقتصادی، تجاری و شغلی برای ایران ایجاد کند.
    وی با اشاره به برنامه 5 سال توسعه کشور ایران و ایجاد ظرفیت 5 هزار مگاوات انرژی تجدیدپذیر آن را هدفی آرمان گرایانه خواند و تصریح کرد که ایران می تواند به این هدف دست یابد.
    وی از تاسیس شرکتی در دانمارک برای ثبت شرکتهای فعال ایرانی در این کشور خبر داد و افزود: تاکنون ایران و دانمارک در زمینه های زیادی از جمله جنگلداری، پزشکی مغز و اعصاب و همچنین دانشگاهی همکاریهای زیادی داشته اند.
    دنی عنان درخصوص ارتباطات فرهنگی دو کشور نیز گفت: در سالهای اخیر این ارتباط بسیار افزایش یافته و توریستهای زیادی به ایران سفر کرده اند.
    وی از افزایش صدور ویزاهای تجاری برای تجار دانمارکی برای سفر به ایران خبر داد و گفت: در بخش اقتصادی و تجاری ارتباط بسیار خوبی بین دو کشور وجود دارد به طوری که 55 درصد صادرات به ایران داریم و امسال نیز حدودا در 7 ماه اول سال این میزان 60 درصد افزایش یافته است.
    دنی عنان همچنین در این همایش ضمن ابراز علاقه مندی به بازار ایران، این علاقه را دوسویه دانست و افزود: در گذشته فقط محصولات پزشکی و دارویی به ایران صادر می کردیم اما در حال حاضر تنوع در محصولات صادراتی به ایران داریم.

    برچسب ها