عصر خودرو

رقابت انگلیس با آمریکا برای عرضه سهام آرامکو در بورس لندن

عصر بازار- جهان انرژی در ۲۴ ساعت گذشته شاهد تحولات گوناگونی از جمله رقابت انگلیس با آمریکا برای عرضه سهام آرامکو عربستان در بورس خود، کاهش تولید نفت ونزوئلا به کمترین میزان در سه دهه اخیر در سال ۲۰۱۸، امضای قراردادهای گازی آرامکو به ارزش ۴.۵ میلیارد دلار و سودآوری او ام وی اتریش در سه ماه سوم ۲۰۱۷ بوده است.

رقابت انگلیس با آمریکا برای عرضه سهام آرامکو در بورس لندن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا  ، پس از آنکه «دونالد ترامپ» هفته گذشته از مقام های سعودی خواست تا سهام شرکت آرامکو عربستان را در بورس نیویورک عرضه کنند، انگلیسی‌ها نیز دست به کار شده و قصد دارند با ارائه وام 2 میلیارد دلاری، نظر سعودی‌ها را به بورس لندن جلب کنند.
    با توجه به بالا بودن رقم عرضه سهام آرامکو، بورس‌های مختلف جهان قصد دارند همه یا بخشی از این عرضه اولیه را به خود اختصاص دهند و به نظر می‌رسد کار بورس‌هایی نظیر نیویورک و لندن به جایی رسیده که قصد دارند با استفاده از فشارهای دولتی بر یکدیگر غلبه کنند.

    *تولید نفت ونزوئلا به کمترین میزان در 30 سال اخیر می رسد
    به گزارش بلومبرگ، ونزوئلا قصد دارد تولید نفت خود را در سال 2018 میلادی به کمترین میزان در سه دهه اخیر یعنی یک میلیون و 840 هزار بشکه در روز برساند.
    با توجه به تعویق در دستمزد شرکت های حفاری مانند شلمبرژه، شمار دکل های نفتی این کشور در ماه اکتبر (مهر - آبان) به کمترین میزان در 14 ماه اخیر رسید.
    به گفته تحلیلگران، حتی کیفیت نفت خام نیز در این کشور به سرعت در حال کاهش است و با تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا، خرید مواد شیمیایی مورد نیاز در فرایند حفاری بسیار مشکل شده است.
    میانگین کنونی تولید نفت این کشور دو میلیون بشکه در روز است.

    *امارات: تمدید توافق اوپک چالش نیست
    رویترز به نقل از «سهیل بن محمد المزروعی» وزیر انرژی امارات نوشت: تصمیم گیری برای تمدید توافق کاهش تولید کار چندان مشکلی برای تولیدکنندگان نفت نیست.
    به گفته المزروعی، بازار نیاز به اصلاحاتی دارد، اکنون سخن بر سر تمدید یا عدم تمدید نیست بلکه موضوع، تصمیم بر سر مدت تمدید است؛ من به تمدید توافق برای 2018 میلادی خوشبین هستم و این تصمیم گیری را چالش بزرگی نمی بینم.

    *عربستان به توافق پاریس پایبند می ماند
    به گزارش رویترز، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان اعلام کرد که این کشور به توافق اقلیمی پاریس پایبند است و سهم خود را در اجرای اقدامات جوی عملیاتی خواهد کرد.
    به گفته الفالح، این توافق همسو با برنامه ها و سیاست های توسعه پایدار 2030 این کشور است که یکی از آنها کاهش سهم نفت از سبد انرژی است.

    *آرامکو عربستان 4.5 میلیارد دلار قراردادهای گازی امضا کرد
    رویترز نوشت که شرکت دولتی سعودی آرامکوی عربستان برای کار روی پروژه های نفت و گاز، قراردادهایی به ارزش چهار میلیارد و 500 میلیون دلار با شرکت های انرژی اروپایی، آمریکایی، چینی و اماراتی به امضا رساند.
    هدف شرکت آرامکو افزایش تولید گاز است و قصد دارد تولید گاز خود را با 2 برابر افزایش، به 23 میلیارد فوت مکعب در روز برساند.
    «امین ناصر» مدیرعامل آرامکو گفت: این قراردادها نشان دهنده پایبندی ما به توافق اوپک و افزایش عرضه انرژی های پاک مانند گاز طبیعی است و این اقدام به کاهش وابستگی ما به سوخت های مایع و کنترل انتشار کربن کمک می کند.

    *سودآوری او ام وی اتریش تحلیلگران را شگفت زده کرد
    به گزارش رویترز، شرکت نفت و گاز اتریشی «او ام وی» خبر داد که در پی رشد قیمت های نفت و همچنین افزایش سودپالایشی این شرکت، سوددهی آن در سه ماه سوم 2017 با 52 درصد افزایش نسبت به مقطع مشابه پارسال، به 933 میلیون یورو رسید.
    البته تحلیلگران، سود 877 میلیون دلاری را برای آنها پیش بینی کرده بودند.
    این شرکت با کاهش هزینه ها، سعی کرد صنعت پایین دست خود را بهبود بخشد و سوددآوری خود را افزایش دهد.

    برچسب ها