عصر خودرو

رئیس اجرایی مجمع جهانی اقتصاد؛

جهان به پروتکل هایی برای توسعه فناوری های نو نیاز دارد

عصر بازار- بنیانگذار و مدیرعامل مجمع جهانی اقتصاد گفت: ما به اصول و پروتکل هایی برای توسعه فناوری های نوین نیازمندیم تا اطمینان حاصل کنیم که این فناوری ها تاثیر مثبتی خواهند داشت و مورد قبول همه جوامع واقع خواهند شد.

جهان به پروتکل هایی برای توسعه فناوری های نو نیاز دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، پروفسور «کلاوس شواب» عصر دیروز (شنبه) در همایش مجمع جهانی اقتصاد برای ساختن افق 2030 در امارات متحده عربی افزود: خود من تحت تاثیر سرعت پیشرفت برخی از این فناوری ها مانند هوش مصنوعی یا بلاک چین (کیف پول) قرار گرفته ام.
    وی ادامه داد: موسسات و سازمان ها باید از خود سطح بسیار بالاتری از چابکی و ظرفیت را برای درک وابستگی متقابل میان این مسایل نشان دهند.
    در گردهمایی دیروز مجمع جهانی اقتصاد که بزرگترین رویداد امسال جهان برای ایده پردازی بود، صدها متخصص از نقاط مختلف جهان گرد هم آمدند تا چشم اندازی برای سال2030 را بسازند و اینکه چطور فناوری هایی مانند هوش مصنوعی، ربات ها و کیف پول زندگی بشر را تحت تاثیر قرار می دهند.
    از جمله مسایل مطرح شده در این همایش ضرورت چابکی دولت ها و این مساله بود که فقط یک دولت چابک می تواند به شیوه موثر به توسعه کشور کمک کند و با مهار فرصت ها و فایق آمدن به چالش ها با محیط در حال تغییر جهانی در تعامل باشد که تغییرات آن ناشی از توسعه سریع فناوری هایی است که روش های کارکرد و زندگی بشر در دهه آینده را متحول می کنند.
    شواب همچنین به پیشتازی امارات متحده عربی در رویارویی با این تحولات با انتصاب «عمر العلما» به سمت وزیر هوش مصنوعی که نخستین وزیر از نوع خود در جهان است، اشاره کرد.

    برچسب ها