عصر خودرو

نفت ایران ۶۰ دلاری شد؛

نفت سبک ایران رکوردار بالاترین افزایش قیمت در جهان شد

عصر بازار- قیمت هر بشکه نفت سبک صادراتی ایران در معاملات منتهی به سوم نوامبر ۲۰۱۷ (۱۶ آبان ۱۳۹۶) از مرز ۶۰ دلار عبور کرده و برای نخستین بار در سال جاری به باشگاه نفت‌های ۶۰ دلاری جهان پیوست.

نفت سبک ایران رکوردار بالاترین افزایش قیمت در جهان شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان, همزمان با آغاز موج جدید جهش قیمت طلای سیاه در بازار، قیمت هر بشکه نفت سبک صادراتی ایران در معاملات منتهی به سوم نوامبر 2017 (16 آبان 1396) از مرز 60 دلار عبور کرد و برای نخستین بار در سال جاری به باشگاه نفت‌های 60 دلاری جهان پیوست.

    بر این اساس قیمت هر بشکه نفت سبک صادراتی ایران با دو دلار و 59 سنت افزایش که بالاترین افزایش در مقایسه با تمامی شاخص‌های معتبر نفت جهان شامل برنت، سبد نفتی اوپک، WTI، عمان و دبی بود در محدوده 60 دلار و چهار سنت در بازار فروخته شده است.

    علاوه بر این قیمت هر بشکه نفت خام سنگین صادراتی ایران هم با ثبت دو دلار و 52 سنت افزایش در محدوده 57 دلار و 47 سنت در بازار داد و ستد شده است.

    از سوی دیگر در معاملات منتهی به سوم نوامبر فاصله نفت سبک ایران و برنت دریای شمال به 80 سنت رسیده ضمن آنکه نفت سبک ایران در مقایسه با نفت آمریکا حدود 5.5 دلار به ازای هر بشکه گران‌تر فروخته می‌شود.

    در مجموع از ابتدای سال 2017 میلادی تاکنون متوسط قیمت هر بشکه نفت سبک صادراتی ایران 50 دلار و 49 سنت و متوسط قیمت هر بشکه نفت سنگین صادراتی کشور حدود 50 دلار و 19 سنت بوده است.

    برچسب ها