عصر خودرو

مدیر عامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛

اتان ارسالی به پتروشیمی‌ها تا انتهای مهر ۱۰ درصد افزایش داشته است

عصر بازار- حسنی گفت:تولید اتان در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.

اتان ارسالی به پتروشیمی‌ها تا انتهای مهر ۱۰ درصد افزایش داشته است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان, اتان به عنوان  بخشی از گاز طبیعی، گازهای همراه یا گازهای مایع‌شده را تشکیل می‌دهد، ماده‌ای بسیار با اهمیت در صنعت پتروشیمی است که بعد از جداسازی در مجتمع‌های استحصال اتان، در واحدهای تولید اتیلن (اتان کراکرها) به‌عنوان خوراک مصرف می‌شود.

    در همین راستا ،مسعود حسنی مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار کرد: تا پایان مهر این شرکت بیش از یک میلیون و 303 هزار تن اتان تولید کرده است.

    وی در ادامه با بیان اینکه اتان ارسالی به پتروشیمی‌های منطقه ( جم، کاویان و مروارید) در سال گذشته در این مدت حدود یک میلیون و 187 هزار تن بوده است،گفت: تولید اتان در سال جاری 10 درصد رشد داشته است.

    گفتنی است؛ با توجه به اینکه اتان یکی از منابع اصلی خوارک برای مجتمع های پتروشیمی به شمار می رود، جداسازی و تولید اتان برای تامین خوراک پتروشیمی‌ها همواره یکی از اولویت‌های مجتمع گاز پارس جنوبی بوده است.

    از آنجا که اتان - این ماده ارزشمند و حیاتی صنعت پتروشیمی- از جمله تولیدات پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی است. این مجتمع عظیم با اتخاذ سیاست‌های اصولی و افزایش تولید اتان، راه را برای تولید رقابتی محصولات پایین‌دست فراهم کرده است.

    از سوی دیگر با توجه به اهمیت اتان برای صنعت پلاستیکی پلی‌اتیلن و قیمت مناسب آن به عنوان خوراک افزایش تولید این محصول در پارس جنوبی زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی را نیز فراهم می‌کند.

    برچسب ها