عصر خودرو

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خراسان رضوی خبر داد؛

صدور تضمین دولت برای ۱۶ طرح سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی

عصر بازار- نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خراسان رضوی گفت: در سال جاری ۲۲ طرح سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی، در هیات سرمایه‌گذاری خارجی مطرح شده که ۱۶ مورد آن به تصویب رسیده و ۶ طرح باقی‌مانده در انتظار تصویب و ارسال مجوز به استان است.

صدور تضمین دولت برای ۱۶ طرح سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، سیدمهدی رمضانی در جلسه سیاست‌گذاری و رفع موانع سرمایه‌گذاری خراسان رضوی که با حضور سرپرست حوزه اقتصادی وسرمایه‌گذاری استانداری و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن خیام اداره کل امور اقتصادی ودارایی برگزار شد، با اشاره به اینکه خراسان رضوی از لحاظ تعداد طرح‌های سرمایه‌گذاری در کشور مقام اول را دارد، اظهار داشت: در سال جاری 22 طرح سرمایه‌گذاری خارجی در استان، در هیات سرمایه‌گذاری خارجی مطرح شده که 16 مورد آن به تصویب رسیده و 6 طرح باقی مانده به مبلغ 448 میلیون دلار در انتظار تصویب و ارسال مجوز به استان است.

    وی با اشاره به اینکه میزان تکلیف شده سالانه جذب سرمایه‌گذاری خارجی مستقیم در کل کشور 15 میلیارد دلار است، افزود: سهم خراسان رضوی از این رقم یک میلیارد دلار تعیین شده است.

    نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خراسان رضوی با ارائه گزارشی از روند جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان گفت: از ابتدای سال جاری تا نیمه آبان ماه 128 میلیون دلار سرمایه خارجی به استان وارد شده که 94 میلیون دلار از آن بدون تضمین دولت و 35 میلیون دلار با تعهد دولت است.

    رمضانی مبلغ مصوب سرمایه‌گذاری خارجی استان تا آبان ماه سال جاری را 578 میلیون دلار اعلام کرد و اضافه کرد: این رقم در سال گذشته 162 میلیون دلار و در سال 94 این عدد 32 میلیون دلار بوده است.

    وی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص جذب منابع مالی خارجی (فاینانس) در استان و تبیین فرایندهای مربوطه از دستگاه‌های اجرایی خواست با جدیت بیشتری در خصوص معرفی پروژه‌های نیازمند فاینانس و جذب سهم مناسب از آن برای استان اقدام نمایند.

    در ادامه سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری استانداری با تاکید بر حمایت بیشتر از سرمایه‌ءگذاران گفت: هدف از حضور سرمایه‌گذاران خارجی به استان ورود سرمایه‌هایی است که اشتغال‌زا و همراه با ورود تکنولوژی روز دنیا به کشور باشد.

    برچسب ها