عصر خودرو

مدیرعامل فرابورس خبر داد؛

درخواست پذیرش ۲۰ صندوق جسورانه و جذب منابع ۱۲۰ میلیارد تومانی در فرابورس

عصر بازار- مدیرعامل فرابورس با بیان اینکه تاکنون ۲۰ صندوق جسورانه برای پذیرش در فرابورس ایران درخواست داده‌اند، گفت: در بازار دارایی فکری تاکنون ۲ طرح صنعتی و ۴ مدل کسب و کار به ارزش ۴ میلیارد تومان معامله شده‌اند.

درخواست پذیرش ۲۰ صندوق جسورانه و جذب منابع ۱۲۰ میلیارد تومانی در فرابورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، امیر هامونی مدیرعامل شرکت فرابورس ایران در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با فرابورس با بیان اینکه تاکنون 20 صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه (VC) برای پذیرش در فرابورس درخواست داده‌اند، گفت: 3 صندوق تاکنون در این زمینه پذیرش و 120 میلیارد تومان منابع از بازار جمع‌آوری شده است.

    وی افزود: به زودی یک صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه (VC) پذیرش خواهد شد، و این در حالی است که 7 شرکت شتاب‌دهنده نیز با سرمایه 165 میلیارد تومانی از فرابورس موافقت اصولی دریافت کرده‌اند.

    این مقام مسئول از درخواست 9 شرکت جسورانه با سرمایه 200 میلیارد تومانی برای دریافت مجوز موافقت اصولی سخن گفت و افزود: در بازار دارایی‌های فکری نیز 6 تقاضا شامل 2 طرح صنعتی و 4 مدل کسب و کار به ارزش 4 میلیارد تومان در فرابورس معامله شده‌اند.

    هامونی از ثبت 227 تقاضا برای حضور در بازار دارایی‌های فکری شامل ایده، اختراع و مدل کسب و کار خبر داد و گفت: پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای رونق بازار دارایی‌های فکری در حالی در دستورکار فرابورس قرار گرفته که تاکنون تنها متقاضیان پارک علم و فناوری پردیس به این موضوع اختصاص داده می‌شد.

    هامونی با بیان اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به عنوان اولین و بزرگترین پارک دانشگاهی کشور، مبنای پذیرش شرکت‌ها در بازار دارایی فکری فرابورس خواهد بود، گفت: فرابورس در حوزه معاملات الگوریتمی سهام به شدت نیاز به داده‌پردازی و رشته‌های مهندسی که به ظاهر با بازار مالی نامرتبط هستند دارد و حتی در رشته حقوق نیز می‌توان با ارائه مثال‌های مختلف، به توسعه معامله الگوریتمی در بازار کمک کرد.

    برچسب ها