عصر خودرو

کنفرانس دو روزه جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای پروژه‌های ایرانی

عصر بازار- طبق برنامه ریزی صورت گرفته پروژه ها کاملا طراحی شده و میزان سرمایه گذاری در آنها و شرایط مشخص شده و از سوی دیگر هم متناسب با این پروژه ها به کمک طرف بلژیکی افراد و شرکت های مناسب شناسایی شده اند.

کنفرانس دو روزه جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای پروژه‌های ایرانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، صنایع، معادن و کشاورزی تهران،  کنفرانس دو روزه ای در ماه نوامبر (آذرماه) برای ارائه پروژه های سرمایه گذاری در ایران و جذب سرمایه گذاران خارجی در بروکسل با همکاری اتاق تهران و فدراسیون اتاق های بازرگانی بلژیک برگزار خواهد شد.

    حسن فروزان فرد؛ عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با اعلام این خبر، گفت: «ما در اتاق تهران و با همکاری طرف بلژیکی به دنبال این هستیم تا فضایی را برای ارائه پروژه های مشخص و جذب سرمایه گذاری برای این پروژه ها فراهم کنیم. برنامه ریزی به گونه ای صورت گرفته که پروژه ها کاملا طراحی شده هستند، میزان سرمایه گذاری در آنها معلوم است، شرایط مشخص هست و از سوی دیگر هم متناسب با این پروژه ها به کمک طرف بلژیکی افراد و شرکت های مناسب شناسایی شده اند و از آن ها برای حضور در این کنفرانس و جلسات ارائه پروژه ها دعوت شده است.»

    وی با بیان اینکه وقتی پروژه ها مشخص در کنفرانس ارائه شوند و جزییات آنها معلوم باشد، شانس جذب سرمایه گذاری افزایش خواهد یافت، توضیح داد: «ما در اتاق تهران به دنبال این هستیم تا راهکارهای عملی برای جذب سرمایه گذاران خارجی را دنبال کنیم و جلسات تخصصی با سرمایه گذاران خارجی روی پروژه ها برگزار کنیم تا بتوانیم به نتایج مشخص و جذب سرمایه گذاران برسیم.»

    فروزان فرد در ادامه با اشاره به اهمیت اقتصادی بروکسل به عنوان محلی برای برگزاری این جلسه، گفت: «ما به دنبال گسترش روایط اقتصادی با بلژیک و بروکسل به عنوان قلب اتحادیه اروپا هستیم، ظرفیتی که چندان از آن بهره نبرده ایم. بعد از شکل گیری اتحادیه اروپا و انتخاب بروکسل به عنوان پایتخت اتحادیه شاهدیم که بیشتر کالاهای پر مصرف از طریق بلژیک به مقاصد دیگر اروپایی ترانزیت می شود. بلژیک از نظر جغرافیایی و استراتژیک در میان شهرهای مهم اروپایی جای گرفته است و همین موضوع آن را به محوری اصلی بدل کرده است. بروکسل به عنوان قلب اتحادیه اروپا فاصله نزدیکی به لندن، پاریس، آمستردام و کلن دارد و این ها ویژگی ممتاز این شهر از نظر اقتصادی و تجاری است.»

    این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با بیان اینکه در سال های گذشته بلژیک با رشد اقتصادی بسیار بالایی روبرو بوده است، ادامه داد: «ظرفیت های ویژه ای برای همکاری های مشترک اقتصادی بین ایران و بلژیک وجود دارد، این کشور می تواند دروازه ای برای ورود و صادرات کالاهای ایرانی به اتحادیه اروپا باشد و از سوی دیگر هم این کشور ظرفیت های بسیاری قوی در حوزه خدمات ویژه اقتصادی دارد مانند بحث لجستیک، خدمات بندی، زیرساخت ها، توسعه و نگهداری بنادر و ... که ایران باتوجه به توسعه زیرساخت ها به آن نیاز دارد.»

    وی همچنین با اشاره به اینکه در طول قرن اخیر همیشه روابط سیاسی مناسبی بین ایران و بلژیک حاکم بوده است، افزود: «توسعه روابط اقتصادی با بلزیک بسیار ساده تر از بسیاری از کشورهای اروپایی مانند آلمان است و همچنین نگاه مثبتی نیز در داخل به توسعه روابط با این کشور وجود دارد که می تواند بستر مهمی برای همکاری های مشترک دو کشور باشد. از طرف دیگر سفر ایران در بلژیک نیز بسیار فعال است و این موضوع هم ظرفیت های خوبی را می تواند فراهم کند.

    در حال حاضر زمینه های همکاری با بلژیک در حال توسعه است به عنوان مثال ما از بعد از انقلاب پرواز مستقیم به بروکسل نداشتیم ولی خوشبختامه این پرواز به صورت هفتگی مدتی است شروع شده است که این نشان دهنده عزم ما برای توسعه روابط با این کشور است.»

    برچسب ها