عصر خودرو

فروش ۱۸ میلیارد دلاری علی بابا فقط در ۱۳ ساعت

عصر بازار- فروشگاه اینترنتی علی بابا ساعاتی پیش در بزرگترین جشنواره سالانه «یک روزه خرید آنلاین»، بعداز ۱۳ ساعت به رکورد بی سابقه فروش بیش از ۱۸ میلیارد دلار دست پیدا کرد.

فروش ۱۸ میلیارد دلاری علی بابا فقط در ۱۳ ساعت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، فروشگاه اینترنتی علی بابا در جشنواره «یک روزه خرید آنلاین» که همه ساله در «پکن» برگزار می شود به یک رکورد بی نظیر در فروش دست پیدا کرد که بیشترین رقم در تاریخ این جشنواره محسوب می شود. در همین حال فروشگاه اینترنتی علی بابا یازده ساعت قبل از پایان زنگ نهایی این جشنواره استثنایی در چین موفق به فروش 120 میلیارد و 700 میلیون یوآن معادل 18 میلیارد و 200 میلیون دلار شد.

    پیش از این در این جشنواره سالانه در 4 ساعت اول آن فروش 8 میلیارد و 600 میلیون دلاری ثبت شده بود و فقط 82 برند شرکت کننده  100 میلیون یوآن فروش داشتند. در جشنواره پارسال بیش از 90 درصد تراکنش های انجام گرفته از طریق گوشی های موبایل انجام گرفته است.

    در این جشنواره سال 2016 میلادی مشتریان حداقل از 192 کشور و مناطق مختلف چین و کشورهای همسایه آن به دلیل تخفیف بالایی که وجود دارد، شرکت کردند و در هر ثانیه 256 هزار تراکنش به دلیل تخیف فوق العاده ای که برای گوشی های آیفون، یخچال و خرچنگ وجود داشت، ثبت شده است.

    بر همین اساس شرکت آمریکایی «سیتی گروپ» پیش بینی کرد در جشنواره امسال تراکنش ها با بیش از 30 درصد افزایش به 158 میلیارد یوآن خواهد رسید؛ در حالی که این رقم تنها نیمی از رشد سال گذشته است. همچنین این رویداد حوادث دیگر را مانند روز «جمعه سیاه» و «دوشنبه سایبری» را تحت الشعاع خود قرار می دهد.

    البته «جک ما» مالک علی بابا، از این جشنواره به عنوان یک زمین آزمایش برای برنامه های خود بمنظور بازسازی بخش خرده فروشی سنتی 4 تریلیون دلاری چین با استفاده از فناوری نگاه می کند؛ آزمایشی که می تواند به کسب سود عظیم توسط علی بابا در بازار اشباع شده چین کمک کند.

    برچسب ها