عصر خودرو

عضو شورای فقهی بورس؛

ورود بیت کوین به بورس هنوز در کمیته فقهی مطرح نیست

عصر بازار- عضو شورای فقهی بورس و اوراق بهادارگفت: ورود بیت کوین به بازار سرمایه تا به امروز در کمیته فقهی بورس مطرح نشده است.

ورود بیت کوین به بورس هنوز در کمیته فقهی مطرح نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، انجام معامله با بیت کوین «پول الکترونیک» به یکی از اهداف تازه در بازار سرمایه ایران تبدیل شده و بر اساس اعلام "حامد سلطانی" مدیر عامل بورس کالا، این بورس با تشکیل کمیته ای تحقیقات جامعی را درباره معاملات با این ارز در بازار سرمایه آغاز کرده است.

    در همین زمینه سیدعباس موسویان عضو شورای فقهی بورس و اوراق بهادار با بیان این که مبحث استفاده از بیت کوین در بورس برای بررسی مسائل شرعی و فقهی فعلا در کمیته فقهی مطرح نشده است، اظهار داشت: بورس کالا در حال حاضر با ایجاد مطالعات پژوهشی ورود بیت کوین به معاملات بازار سرمایه را بررسی می کند.

    گفتنی است حامد سلطانی نژاد مدیر عامل بورس کالا هفته گذشته درباره معاملات با بیت کوین در بازار سرمایه و تالار نقره ای با بیان اینکه بورس‌کالا قطعا به مطالعات و تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز دارد، اظهار داشت : قصد داریم با تشکیل کمیته ای بررسی کنیم که بیت کوین در آینده چه تبعاتی را روی صنعتی که ما در آن فعال هستیم، می‌گذارد.

    این مقام مسوول درباره این که آیا قرار است معاملات بورس‌کالا با بیت کوین انجام شود؟ گفت : هنوز در آغاز راه هستیم، ضمن اینکه بورس‌کالا قادر نیست به‌عنوان یک نهاد مستقل انجام معامله را با بیت کوین به رسمیت بشناسد زیرا نهاد رسمی تنظیم مقررات در این زمینه بانک مرکزی است و بورس‌کالا به‌عنوان جزئی از یک کل قادر نیست چنین کاری را انجام دهد و فعلا در این ارتباط در مسیر تحقیق و پژوهش قرار دارد.

    وی در ادامه گفت : کاری که در حال حال حاضر قرار است انجام شود بررسی تبعات فراگیر شدن معاملات بیت کوین در بورس‌کالا و صنایع بازار سرمایه است.

    برچسب ها