عصر خودرو

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد؛

تولید ۱۷ هزار هکتار پسته ارگانیک در ایران

عصر بازار- معاون وزیر جهاد کشاورزی از تولید ۱۷ هزار هکتار پسته ارگانیک در ایران خبر داد و گفت: ۴۸ هزار هکتار به سطح گلخانه‌های کشور اضافه می‌شود.

تولید ۱۷ هزار هکتار پسته ارگانیک در ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، محمد علی طهماسبی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در نشست مشترک هیات تجاری بلندپایه اروپایی و فعالان اقتصادی ایرانی در حوزه کشاورزی، صنایع غذایی و توسعه روستایی که به میزبانی اتاق بازرگانی تهران در حال برگزاری است، گفت: در زنجیره پیش از تولید، نیاز به سرمایه گذاری در زمینه بذر و نهال اصلاح شده وجود دارد و باید در حوزه طیور و دام نیز همکاری کافی با اتحادیه اروپا صورت گیرد. این در حالی است که تنوع آب و هوایی زمینه ساز بسیاری از مزیتها برای ایران شده است.

    وی افزود: در حوزه تولید، نیاز به سرمایه گذاری در زمینه کشاورزی وجود دارد و باید ماشین ها و نهادهای کشاورزی مثل کود، سم و سایر نهاده ها مورد توجه قرار گیرد؛ البته آبیاری تحت فشار یا آبیاری های نوین که امسال دولت برای آن 3 هزار میلیارد تومان سرمایه تخصیص داده است، قرار است که سالانه 200 هزار هکتار از اراضی ایران، تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گیرند.

    به گفته طهماسبی، ایران به خاطر کم آبی و تنش های آبی، قرار است که 48 هزار هکتار را به سطح گلخانه های خود اضافه کند، بنابراین کشورهای اروپایی فعال در این حوزه از جمله هلند و فرانسه، می توانند در این زمینه وارد سرمایه گذاری شوند.

    وی اظهار داشت: با توجه به راههای دسترسی که در ایران وج ود دارد، زمینه های سرمایه گذاری خوبی را می توان در این حوزه شاهد بود، البته می توان مرکز تحقیقات خصوصی برای ورود ژن پلاست گیاهی در ایران ایجاد شود. ضمن اینکه در حوزه پس از تولید نیز باید مکانیزم های جدی صورت گیرد، یعنی ماشین های برداشت، انبارهای فنی، ماشین های حمل و نقل نیاز داریم؛ به خصوص اینکه 50 میلیون تن میوه و صیفی در ایران تولید می شود که زمینه مساعدی برای سرمایه گذاری است.

    طهماسبی گفت: در حوزه محصولات ارگانیک، 17 هزار هکتار پسته، 51 هزار هکتار انجیر به صورت ارگانیک تولید می شود؛ این در حالی است که آبیاری کاملا با آب باران انجام می شود.

    برچسب ها