عصر خودرو

نایب رییس اتاق ایران اعلام کرد؛

راه‌اندازی دفتر جذب سرمایه‌های خارجی

عصر بازار- نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: بانک‌ها باید سیستم اعتبارسنجی واقعی را راه بیندازند و اهلیت‌سنجی فعالان اقتصادی براساس یک روش تعریف شده انجام شود.

راه‌اندازی دفتر جذب سرمایه‌های خارجی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، حسین سلاح ورزی درباره تعامل بانک‌ها و بخش خصوصی اظهارداشت: بخشی از توقعات و انتظارات بخش خصوصی از سیستم بانکی انتظارات بنگاهی و بخشی است اما باید از منظر منطقی و منصفانه این انتظارات را مدنظر قرار داد تا تعامل لازم شکل بگیرد.

    وی افزود: بانک‌ها باید سیستم اعتبارسنجی واقعی را راه بیندازند و اهلیت‌سنجی فعالان اقتصادی براساس یک روش تعریف شده انجام و جایگزین روش‌هایی مانند دریافت وثیقه ملکی شود.

    نایب رییس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: نرخ سود بانکی به دلیل بالا بودن قیمت تمام شده پول، بالا است که بانک‌ها می‌توانند با استفاده از روش‌های نوین و بانکداری الکترونیک بهره‌وری را افزایش دهند تا بتوانند به صورت منطقی‌تر و رقابتی‌تر نیازهای بخش خصوصی را تامین کنند.

    سلاح‌ورزی با تاکید بر اینکه نگاه بخش خصوصی به بانک‌ها باید اصلاح شود، تصریح کرد: اینکه نیاز مالی بخش خصوصی تنها از بانک‌ها تامین شود غیرمنطقی است و ساختار بنگاه‌ها باید به سمتی برود که از منابع بازار سرمایه نیز بتوان استفاده کرد.

    وی درباره خطوط اعتباری خارجی و فاینانس‌ها و منابع مالی، اظهارداشت: در اتاق ایران در حال راه‌اندازی دفتر جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تامین مالی هستیم و فلسفه اصلی تشکیل این دفتر نیز این است که چگونه بستر لازم را برای اینکه SME ها و شرکت‌های کوچک و متوسط بتوانند از این خطوط اعتباری استفاده کنند را فراهم کنیم.

    نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه در این زمینه بانک‌ها نقش پُررنگی دارند، گفت: اکنون یکی از مهم‌ترین مسائل بر سر راه استفاده بخش خصوصی از این خطوط اعتباری بحث ضمانت بانکی است که در این دفتر هدفمان برقراری تعامل نزدیکتر با بانک‌ها برای فراهم‌سازی زمینه استفاده بخش خصوصی از این منابع است.

    برچسب ها