عصر خودرو

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی :

عزم جدی ایران برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی

عصر بازار- قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی از پیگیری ایران برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی خبر داد.

عزم جدی ایران برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، علی اکبر مهرفرد صبح امروز (شنبه) و در نشست فعالان اقتصادی اتاق تهران با هیات تجاری کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتحادیه اروپا گفت: بعد از برداشته شدن تحریم ها، همچنان برخی از مشکلات و موانع برای تجارت بین ایران و اروپا وجود دارد.

    وی افزود: یکی از مهم ترین مشکلات و موانع که باید برداشته شود، مشکلات بانکی است که دردسرهای فراوانی را برای فعالان اقتصادی ایران به وجود آورده و باعث افزایش هزینه ها شده است.

    قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر، تعرفه های اروپا برای تجارت با ایران FML و در بالاترین سطح خود قرار دارد؛ در حالی که بسیاری از کشورها از تعرفه های ترجیحی دوجانبه بهره می برند. وی تصریح کرد: دولت ایران عزم جدی برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی دارد. 

    مهرفرد گفت: امروز توسعه منطقه ای در موافقت نامه های مختلف در حال به نتیجه رسیدن است که از جمله آنها موافقت نامه همکاری ایران با اتحادیه اوراسیایی است. قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ٢ هزار گونه گیاه دارویی در ایران وجود دارد، گفت: کمتر کشوری در دنیا وجود دارد که 60 نوع میوه در سیکل تجاری آن قرار داشته باشد.

    وی با اشاره به تنوع اقلیمی ایران از منفی 30 درجه تا مثبت 30 درجه اظهار داشت: در ایران با توجه به سند چشم انداز 20 ساله، بحث های امنیت غذایی، سلامت غذا و توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی در دستور کار قرار گرفته است.

    برچسب ها