عصر خودرو

کمسیونر کشاورزی اتحادیه اروپا عنوان کرد؛

آغاز راه همکاری کشاورزی ایران و اروپا

عصر بازار- کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا با بیان اینکه غذای خوب منجر به ارتباط خوب میان ایران و اروپا خواهد شد، گفت:سختگیرانه‌ترین استانداردها را در سطح دنیا در حوزه صنایع غذایی داریم.

آغاز راه همکاری کشاورزی ایران و اروپا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، فیل هوگان در نشست مشترک هیات تجاری بلندپایه اروپایی و فعالان اقتصادی ایرانی در حوزه کشاورزی، صنایع غذایی و توسعه روستایی که به میزبانی اتاق بازرگانی تهران در حال برگزاری است، افزود:  بیش از 40 شرکت بسیار خوب از 19 کشور اتحادیه اروپا در این جلسه حضور دارند و ظرفیت های بسیار بالایی برای همکاری در بازار ایران وجود دارد، به نحوی که در بخش لبنیات، گوشت، سایر مواد غذایی، سبزیجات و شکلات و نیز دانه های گیاهی برای خوراک دام نیز می توانند همکاری های خوبی را صورت دهند.

    کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا افزود: ایران کشور بسیار جوانی با 80 میلیون جمعیت دارد که نیمی از آنها نیز جوان هستند، پس مصرف کنندگان زیادی در ایران وجود دارد و این فرصت خوبی برای اروپا است، ضمن اینکه دولت ایران به دنبال این است که برای بهبود صنایع غذایی ایران نیز گام بردارد.

    وی تصریح کرد: ایجاد مسیرهایی برای همکاری در زمینه صنایع غذایی ایجاب می‌کند که شرکت های ایرانی بتوانند نیازهای مشتریان را بشناسند و محصولات خوبی را در بخش پردازش و فراوری صنایع غذایی گام بردارند.

    فیل هوگان، خاطرنشان کرد: در بخش ایجاد زنجیره غذایی نیز پوشش خوبی را فراهم خواهیم آورد، ضمن اینکه در اتحادیه اروپا، سختگیرانه ترین استانداردها را برای کنترل صنایع غذایی اعمال می شود.

    وی ابراز امیدواری کرد که این جلسه فرصت همکاری میان ایران و اروپا را ایجاد کرده و شرکت ها بتوانند با هم همکاری بیشتری داشته باشند، البته ملاقات های رودر رویی نیز تدارک دیده شده است و اگر بخواهیم اهداف را در هر دو سمت به دست آوریم، باید همدیگر را خوب بشناسیم.

    کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا با بیان اینکه دو طرف باید شناخت دقیقی از قوانین یکدیگر داشته باشند، تاکید کرد: در زنجیره فراوری غذایی تلاش داریم همکاری مشترکی را ایجاد کنیم، ضمن اینکه باید مطمئن شد که در مورد مواد غذایی حیوانی، خوراک سالمی مصرف می شود و در زنجیره انتقال و حمل و نقل و برچسب و ردگیری محصولات غذایی باید دقت کافی صورت گیرد، البته ما در اتحادیه اروپا استانداردهای بالایی را در عرصه غذایی، دنبال می کنیم. 

    وی اظهار داشت: این سیاستها در اتحادیه اروپا از سوی وزرای کشاورزی و موادغذایی وضع می شود تا بتوان شهروندان را در حوزه سلامت بیشتر تضمین کرد. به این معنا که باید صنایع غذایی پایدار بوده و محیط زیست را نیز حفظ کنند.

    برچسب ها