عصر خودرو

رییس اتاق تهران خبر داد؛

افزایش ۶۰ درصدی حجم تجارت ایران و اروپا

عصر بازار- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: حجم تجارت بین ایران و اتحادیه اروپا پس از برجام بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۶۰ درصدی حجم تجارت ایران و اروپا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، مسعود خوانساری صبح امروز (شنبه) در نشست فعالان اقتصادی اتاق تهران با هیات تجاری کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتحادیه اروپا گفت: بعد از برجام بیش از 200 هیات تجاری و اقتصادی به ایران آمده‌اند که عمدتا از اروپا بوده‌اند.

    وی با بیان اینکه ایران با توجه به موقعیت ویژه و جذابیت‌های منحصر بفردش بازار خوبی برای سرمایه‌گذاری است،  ادامه داد: ایران بیش از 100 میلیون تن تولیدات کشاورزی در سال دارد و می‌تواند مکمل اتحادیه اروپا در زمینه کشاورزی باشد.

    رییس اتاق تهران خاطرنشان کرد: حجم تجارت بین ایران و اتحادیه اروپا پس از برجام بیش از 60 درصد افزایش یافته، اما همچنان برخی از مشکلات بانکی به قوت خود باقی است و در صورتی که این مشکلات از سوی اتحادیه اروپا حل شود، حجم تجارت بیش از این می‌تواند توسعه یابد.

    خوانساری اظهارداشت: ایران یک تریلیون دلار تولید ناخالص داخلی دارد که باعث شده جزء 20 اقتصاد بزرگ دنیا و دومین قدرت بزرگ اقتصادی منطقه قرار بگیرد. وی تصریح کرد: ایران جمعیت 80 میلیونی و بازار بزرگی است که با تجمیع جمعیت کشورهای منطقه می تواند بازاری 400 میلیونی را برای اتحادیه اروپا فراهم کند.

    رییس اتاق تهران ادامه داد: اتحادیه اروپا با سرمایه گذاری در ایران می تواند علاوه بر تامین نیازهای داخلی، نیازهای کشورهای همسایه ایران را نیز تامین کند. وی خاطرنشان کرد که اروپا دومین مقصد صادراتی ایران در نظر گرفته شده و ١٣ درصد سهم صادرات ایران به مقصد کشورهای عضو این اتحادیه است.

    برچسب ها