عصر خودرو

صندوق سرمایه گذاری مبتنی بر درآمد

عصر بازار- صندوق سرمایه گذاری مبتنی بر درآمد دارای انواع تعهدات بدهی و اوراق مشارکت دولتی، شهرداری و شرکتی، سهام ممتاز، ابزارهای مالی بازار پول نظیر سپرده های بانکی و سهام بورسی دارای سود سهام هستند.

صندوق سرمایه گذاری مبتنی بر درآمد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، صندوق سرمایه گذاری مبتنی بر درآمد نوعی از صندوق سرمایه گذاری است که بر درآمد جاری چه به شکل ماهانه و چه فصلی، تأکید دارد و نقطه مقابل صندوق‌هایی است که به افزایش سرمایه توجه دارند.

    قیمت سهام صندوق های سرمایه گذاری مبتنی بر درآمد ثابت نیستند، قیمت سهام این صندوق ها با افزایش نرخ بهره، کاهش یافته و با کاهش آن‌، زیاد می‌شود.

    به‌طورکلی، اوراق قرضه و مشارکتی که در پرتفوی این صندوق ها لحاظ می‌شوند دارای رتبه سرمایه گذاری هستند. همین‌طور سایر اوراق بهادار از کیفیت اعتباری کافی برای تضمین حفظ سرمایه برخوردارند.

    در بورس های توسعه یافته 2 نوع صندوق با ریسک بالا وجود دارد که در بین سرمایه گذاران بسیار محبوب است و در گروه صندوق سرمایه گذاری مبتنی بر درآمد جای دارند:

    صندوق های سرمایه گذاری در اوراق با بازده بالا
    صندوق های سرمایه گذاری در وام های بانکی
    صندوق های سرمایه گذاری در اوراق با بازده بالا در اوراق قرضه «بنجل» شرکتی مورد استفاده قرار می گیرند.

    صندوق های سرمایه گذاری در وام های بانکی نیز در وام های با نرخ بهره شناور که به‌وسیله بانک ها یا سایر مؤسسات مالی ارائه می‌شود، سرمایه گذاری می‌کنند و البته چنین صندوق هایی در بازار مالی ایران وجود ندارند.

    برچسب ها