عصر خودرو

سیاست‌های ایران و استرالیا، شرایط بازار سال آینده میعانات گازی آسیا را تعیین خواهد کرد

عصر بازار- طی سال آینده شاهد تغییرات جدیدی در بازار فروش میعانات گازی آسیا خواهیم بود؛ چرا که استرالیا صادرات خود را افزایش خواهد داد و انتظار می‌رود صادرات ایران کاهش یابد.

سیاست‌های ایران و استرالیا، شرایط بازار سال آینده میعانات گازی آسیا را تعیین خواهد کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از فارس ، منابع آگاه نسبت به بازار میعانات گازی آسیا اعلام کردند: مشتریان این نوع حامل انرژی باید طی سال آینده متغیرهای گوناگونی را که بر بازار اثر می‌گذارند، مدنظر قرار دهند.

    این منابع اعلام کردند: تولید میعانات گازی استرالیا در سال 2018 افزایش خواهد یافت و رقابت را در بازار تشدید می‌کند.

    از سوی دیگر انتظار می‌رود صادرات میعانات گازی ایران کاهش یافته و جا را برای ورود محموله‌های تازه باز کند.

    کارگزاران بر این باورند که پالایشگاه‌های منطقه‌ای و شرکت‌های پتروشیمی باید خود را برای نوسان قیمت طی سال آینده آماده کنند.

    از سوی دیگر پیش‌بینی می‌شود با توجه به افزایش صادرات میعانات گازی در اقیانوسیه و کاهش صادرات از سوی کشورهای خاورمیانه، انتظار می‌رود تعادل جدیدی را طی سال آینده در بازار انرژی آسیا برای میعانات گازی داشته باشیم.

    به گفته یک کارگزار بازار میعانات گازی در یک شرکت ژاپنی، همه درباره ورود نفت خام و میعانات گازی آمریکا طی سال جاری به بازار صحبت می‌کنند اما آنها مقطعی بوده و پایدار و بلندمدت نیستند.

    ورود ظرفیت تولید جدید از سوی استرالیا و کاهش احتمالی صادرات میعانات گازی ایران، دو فاکتور اصلی موثر بر بازار طی سال آینده میلادی خواهند بود.

    وی گفت: مصرف‌کنندگان نهایی آسیایی باید چشم خود را به عرضه بیشتر میعانات از طرف استرالیا که در نهایت به تشدید رقابت در بازار منجر خواهد شد بدوزند.

    برچسب ها