عصر خودرو

وزیر نیرو خبر داد؛

۲۵ هزار میلیارد تومان حجم مطالبات بخش خصوصی از دولت

عصر بازار- وزیر نیرو با اشاره به نوید معاون اول رئیس جمهور برای فراهم کردن منابع لازم با هدف پرداخت مطالبات پیمانکاران گفت: بدهی دولت به بخش خصوصی ۲۵ هزار میلیارد تومان است.

۲۵ هزار میلیارد تومان حجم مطالبات بخش خصوصی از دولت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، رضا اردکانیان گفت: امروز در صنعت برق به حدی از خود کفایی رسیده‌ایم که بایستی به طور جدی در ارتباط با عرضه خدمات و تجهیزات مهندسی برق، چشم به بازارهای خارج از کشور داشته باشیم.

    وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی در بیش از 60 درصد برق تولیدی کشور حضور مؤثر دارد، افزود: با 77 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی در رتبه چهاردهم جهانی قرار داریم ولی بایستی از این پس سرمایه گذاری بر روی مدیریت تقاضا نیز داشته باشیم.

    اردکانیان ادامه داد: سازندگان و ظرفیت‌های ساخت داخل باید به شکل جدی تری چشم به بازارهای خارج از کشور داشته باشند و این مستلزم حضور فعال، سرمایه گذاری و همکاری و پشتیبانی از یکدیگر است.

    وی با اشاره به مسئولیت قابل ملاحظه سازمان‌های دولتی ادامه داد: وزارت نیرو تلاش می‌کند تا حد امکان حضور بخش خصوصی در خارج از ایران را تسهیل کند.

    وزیر نیرو با بیان اینکه معاون رئیس جمهور در سازمان برنامه و بودجه نوید داده است در جهت فراهم کردن منابع لازم برای باز پرداخت مطالبات بخش خصوصی به شکل مؤثرتری در آینده اقدام کند، افزود: میزان این مطالبات بالغ بر 25 هزار میلیارد تومان است که ظرفیت‌های قانونی و مکانیزم های مختلف و متنوعی وجود دارد تا دولت در آستانه تدوین لایحه بودجه سال 97 سعی کند از ظرفیت فراهم شده در کشور در جهت اشتغال و ساخت داخل و حضور مؤثر در منطقه استفاده کند.

    وی برنامه صادرات برق را مستلزم همکاری متقابل با کشورهای همسایه دانست و اظهار امیدواری کرد، همکاری متناسبی در این خصوص صورت بگیرد.

    اردکانیان با بیان اینکه ما این مسیر رشد تقاضا را نمی‌توانیم به شکل پایدار ادامه دهیم، افزود: امسال نسبت به سال قبل بیش از 7 درصد رشد مصرف داشته‌ایم که بایستی به طور جدی به موضوع مدیریت تقاضا بپردازیم و سعی کنیم همانگونه که احداث یک نیروگاه چند هزار مگاواتی موجب رضایت خاطر ما می‌شود، کاهش چند هزار مگاوات مصرف نیز به همان اندازه سبب مسرت خاطر شود.

    وی با بیان اینکه بخش خصوصی باید به طور جدی برای عرضه محصولات خود در پی بازار منطقه ای باشد، افزود: دولت نیز به‌طور جدی به حمایت‌های خود ادامه خواهد داد و وزارت نیرو نیز با برگزاری جلسات و ارتباط فعال‌تر با سندیکای برق که بیش از 600 عضو حقیقی و حقوقی دارد این حمایت را پیگیری می‌کند.

    وزیر نیرو در ادامه با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو در دولت دوازدهم، افزود: در بخش برق بطور جدی به افزایش راندمان، کاهش تلفات و مدیریت تقاضا در کنار فعالیت‌های جاری همچون احداث ظرفیت‌های نیروگاهی، ادامه خواهیم داد.

    برچسب ها