عصر خودرو

ثروت ۳ آمریکایی بیشتر از ۵۰ درصد جمعیت ایالات متحده

عصر بازار- ثروت سه چهره میلیاردر آمریکا بیشتر از پس انداز ۵۳ درصد از خانوارهای آمریکایی است.

ثروت ۳ آمریکایی بیشتر از ۵۰ درصد جمعیت ایالات متحده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا به نقل، بر اساس یک تحقیق انجام گرفته تحت عنوان «میلیاردر بونانزا 2017» در مورد میزان دارایی 3 چهره برجسته ثروتمند آمریکایی مشخص شد که دارایی «بیل گیتس»، «جِف بزوس» و «وارِن بوفِت» در آمریکا بیشتر از پس انداز 160 میلیون آمریکایی تهیدست است.

    این سه میلیاردر آمریکایی در مجموع دارایی به ارزش 248 میلیارد و 500 میلیون دلار دارند که میزان آن از ثروت خالص 160 میلیون آمریکایی که معادل 53 درصد از خانوارهای این کشور را تشکیل می دهد، بیشتر است.

    این تحقیق نشان می دهد که ثروت آمریکا فقط در دست عده ای محدود است؛ ضمن اینکه از تعداد 400 نفر آمریکایی که به عنوان ثروتمندترین افراد این کشور شناخته می شوند، مجموع دارایی آنها 2 تریلیون و 680 میلیارد دلار است که این رقم بیشتر از تولید ناخالص داخلی بریتانیا، فرانسه و هند است.

    در حال حاضر مجموع ثروت این 400 نفر بیشتر از دارایی 64 درصد از جمعیت آمریکا است که این رقم معادل 80 میلیون خانوار آمریکایی یا جمعیتی معادل 204 میلیون نفر در آمریکا را تشکیل می دهد و این رقم بیشتر از مجموع جمعیت کانادا و مکزیک است.

    همچنین اجرای برنامه کاهش مالیات از سوی دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده می تواند منجر به شکاف بیشتر فاصله درآمدی در آمریکا شود؛ در حالی که 80 درصد از کاهش مالیات به نفع یک درصد از ثروتمندترین خانوارهای آمریکایی است. 

    کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که نابرابری ثروت در آمریکا رو به افزایش است و اکنون زمان اقدام  برای کاهش این نابرابری است و راه حل آن کاهش مالیات به نفع افراد بسیار ثروتمند نیست و 2 راه حل ارائه شده است؛

    نخست اینکه نباید مسئله نابرابری را با کاهش مالیات به نفع ثروتمندان دنبال کرد و طبیعتا اجرای آن ثروت و تسکین بسیار کمی را برای جمعیت زیر پوست آمریکا به همراه خواهد داشت. دوم اینکه با اجرای یک برنامه از تمرکز ثروت کاهش داده شود.

    نابرابری در آمریکا ادامه خواهد داشت تا اینکه گسترش پیدا می کند، مگر اینکه مستقیما مداخله شود تا از تمرکز زیاد بر روی ثروت خصوصی کاسته شود. با پرداخت مالیات از سوی خانواده های ثروتمند می توان درآمد قابل توجهی را بدست آورد و سپس این کمک ها را برای گسترش فرصت ایجاد ثروت در سراسر اقتصاد آمریکا سرمایه گذاری کرد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو