عصر خودرو

سقوط رتبه فضای کسب‌و‌کار نشانه مشکل تولید و توسعه است

عصر بازار- نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: با وجود قوانین دست و پاگیر در محیط کسب و کار، استعداد ملی در حال فرسایش و انرژی ما در حال از بین رفتن است.

سقوط رتبه فضای کسب‌و‌کار نشانه مشکل تولید و توسعه است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس, محمدرضا انصاری با بیان اینکه محیط کسب و کار تابع پارامترهای مختلفی از جمله تعدد بخشنامه ها ، قوانین و مقررات است و وقتی این مقررات در کشوری زیاد باشد یک فعال اقتصادی باید از لابلای آن عبور کند تا کار ساده‌ای انجام دهد، گفت: باید محیط کسب و کار پالایش شود و لازم است در این راستا برخی قوانین حفظ و برخی قوانین حذف و یا اصلاح شود.

    نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به قانون حمایت از محیط کسب و کار و قانون رفع موانع تولید گفت: قوانین خوبی در کشور وجود دارد اما اجرا نمی‌شود در حالی که اجرای قانون فضای کسب و کار را روان میکند.

    وی با اشاره به گزارش بانک جهانی و سقوط 4 پله‌ای فضای کسب و کار جهانی ایران گفت: سقوط رتبه کسب و کار یک کشور این علامت را می دهد که تولید و توسعه در آن کشور با مشکل مواجه است.

    انصاری اظهار داشت: کشورهایی که رتبه بالا و خوبی در محیط کسب و کار جهانی دارند ، فعالیت اجتماعی آنها روان است در حالی که ما نگاه کنترلی نسبت به همه قضایا داریم غافل از اینکه بسته شدن فضای کسب و کار موجب رشد فساد می‌شود.

    نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید بر اساس قانون بخشنامه‌ها و مصوبات را کاهش دهند، گفت: فضای کسب و کاری که در ان رقابت ایجاد شود خود بخود از فساد فاصله می‌گیرد و به سمت سلامت پیش می‌رود.

    انصاری افزود: هیچ فعال اقتصادی از فساد سود نمی برد و ذینفع محیط فساد آلود اقتصادی عده اندکی هستند.

    نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه برای بهبود فضای کسب و کار باید شرایط تولید روان را با کاهش مقررات دست و پاگیر فراهم آورد گفت: بعد از آن باید تولید کننده و بنگاه‌های تولیدی مورد حمایت قرار گیرند.

    وی با تاکید بر اینکه حضور نمایندگان اتاق‌های بازرگانی و نمایندگان تشکل‌ها در وضع مقررات و تدوین مقررات واجب است، گفت: قطعا با وضع مقررات و قوانینی که تولید را روان می کند رتبه کسب و کار جهانی ایران صعود خواهد کرد.

    انصاری گفت: با وجود قوانین دست و پاگیر در محیط کسب و کار استعداد ملی و عظیم ما در حال فرسایش و اصطکاک است و انرژی ما در حال از بین رفتن است.

    وی با بیان اینکه سقوط رتبه کسب و کار جهانی مانعی برای جذب سرمایه گذاری خارجی است، گفت: اگرچه مقوله جذب سرمایه گذاری خارحی در گرو حل مسایل بانکی است اما مقام و رتبه ما در کسب و کار جهانی هم بر این موضوع بی تاثیر نیست زیرا قطعا یک سرمایه گذار به فکر امنیت سرمایه و سود سرمایه خود است.

    نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه سرمایه گذاری داخلی و خارجی در توسعه موثر است گفت: باید به بخش خصوصی برای جذب فایناس کمک شود و برای جذب فایناس باید به آنها تضمین دولتی داد.

    براساس گزارش فضای کسب و کار 2018 بانک جهانی ، ایران با نزول 4 پله‌ای در رده بندی جهانی فضای کسب و کار جایگاه 124 را در بین 190 کشور جهان کسب کرده است.

    برچسب ها