عصر خودرو

ربیعی؛

دهک‌های پایین باید از یارانه بیشتری برخوردار شوند

عصر بازار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تعیین شاخص های کلی بودجه سال ۱۳۹۷ در هیات دولت خبر داد و گفت: باید دهک های پایین از یارانه بیشتری برخوردار شوند.

دهک‌های پایین باید از یارانه بیشتری برخوردار شوند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، علی ربیعی درباره چگونگی توزیع یارانه ها در بودجه سال 1397 افزود: هنوز دولت در این زمینه بحث و جلسه ای نداشته است که هیات وزیران بتواند تصمیمی اتخاذ کند.

    وی تصریح کرد: هنوز پیش نویس بودجه سال آینده در دولت مطرح نشده است، ولی بحث کلی درباره شاخص های کلی و عمده بودجه مشخص شده که درباره فقرزدایی و مبارزه با فقر مطلق، اشتغال و جهت گیری بودجه به سمت اشتغال زایی، افزایش بودجه عمرانی و بحث تامین آب بوده که این موارد و جهت گیری های عمده بودجه در سال آینده است.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه درباره توزیع یارانه ها دیدگاه خاص و شخصی دارد، افزود: به نظر من باید یارانه افراد کم درآمد و دهک های پایین جامعه بیشتر شود و افرادی که دارای حداقل دستمزدند بتوانند از یارانه بیشتری برخوردار شوند.

    ربیعی ادامه داد: ما باید بتوانیم کف حمایت اجتماعی را داشته باشیم و براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، هم برنامه خروج را در مدت 2سال برای توانمندسازی دهک های پایین اجرایی کرده و هم بتوانیم افراد کم درآمد را با افزایش مبلغ یارانه پوشش بیشتری دهیم. دولت هر ماه برای پرداخت یارانه نقدی حدود 34 هزار میلیارد ریال اختصاص می دهد.

    برچسب ها