عصر خودرو

گمرک اعلام کرد؛

اجرای موفقیت آمیز بزرگترین طرح گمرکی دنیا برای اولین بار در ایران

عصر بازار- گمرک ایران از اجرای موفق پروژه آزمایشی حمل ترکیبی با کارنه تیر از اسلوونی تا بندر عباس برای اولین بار در دنیا خبر داد.

اجرای موفقیت آمیز بزرگترین طرح گمرکی دنیا برای اولین بار در ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، گمرک ایران از اجرای موفق یک پروژه مهم مشترک میان ایران و اروپا خبر داد و اعلام کرد: پروژه آزمایشی حمل ترکیبی تحت پوشش کارنه تیر برای اولین بار در بین 71 کشور عضو کنوانسیون تیر با مشارکت گمرک ایران اجرایی شد.

    کنوانسیون تیر در اروپا برای اجرای آزمایشی پروژه بین‌المللی (Intermodal Tir Transportation) در میان 71 کشور عضو کنوانسیون بین المللی تیر پس ارزیابی ظرفیت ها و پتانسیل گمرکات کشورهای مختلف، گمرک جمهوری اسلامی ایران را انتخاب و این پروژه با مشارکت گمرک ایران با موفقیت اجرا شد.

    این طرح با حرکت دو کانتینر از کشور اسلوونی با پلمپ مبدأ از طریق کامیون به ایتالیا و سپس با کشتی به ترکیه و از طریق راه‌آهن به مرز رازی آغاز شد که در ادامه این محموله از طریق ریل به‌گمرک سهلان و از گمرک مذکور با کامیون به مقصد گمرک شهید رجایی بندرعباس ارسال گردید.

    این اولین بار است که در میان 71 کشور عضو کنوانسیون تیر چنین پروژه‌ای توسط جمهوری اسلامی ایران با همکاری کشورهای مسیر حمل اجرایی می‌شود. اجرایی شدن این پروژه می تواند فصل جدیدی را در تجارت ایران و اروپا به ویژه در بخش ترانزیت و صادرات رقم بزند و تجارت خارجی میان ایران و اروپا را تسهیل و توسعه دهد.

    کنوانسیون تیر یک کنوانسیون گمرکی است. کنوانسیون تیر در سال 1975 زیرنظارت کمیسیون اقتصادی اروپائی سازمان ملل متحد (UNECE) تدوین گردیده است. با امضای این کنوانسیون دیگرنیازی برای ارائه تضمین درقبال حقوق و عوارض گمرکی کالا و یا کنترل های خاص گمرکی برای کشورهای عضو نیست.

    قبل از این گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان ایرو که زیر نظر این کنوانسیون فعالیت می کند، پروژه تیر الکترونیک را با موفقیت اجرا کرده بودند. «تیرالکترونیک» نخستین پروژه بین‌المللی محسوب می‌شود که ایران به عنوان کشور پایلوت اجرای یک پروژه جهانی در میان 71 کشور انتخاب شده است.

    سازمان ایرو موفقیت گمرک جمهوری اسلامی ایران در اجرای پروژه تیر الکترونیک را به عنوان برترین پروژه سازمان ایرو در  نمایشگاه سالانه سازمان جهانی گمرک برای تمامی کشورهای عضو سازمان جهانی گمرک به دیگر کشورها معرفی کرده بود.

    برچسب ها