عصر خودرو

۱.۲میلیون بشکه نفت خام سوآپ به تهران رسید

عصر بازار- مدیر شرکت لوله مخابرات نفت منطقه تهران از سوآپ یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت خام سوآپ به منطقه تهران خبر داد.

۱.۲میلیون بشکه نفت خام سوآپ به تهران رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا, حسن باقریان با اشاره به از سرگیری سوآپ از مردادماه سال جاری اظهار کرد: تا کنون حدود یک میلیون و 200 هزار بشکه نفت خام  سوآپ به منطقه تهران وارد و به پالایشگاه‌های تهران و تبریز تحویل داده شده است.

    وی با بیان اینکه ظرفیت خط لوله سوآپ 500 هزار بشکه در روز است، افزود: قبل از اینکه سوآپ متوقف شود روزانه حدود 120 هزار بشکه نفت خام سوآپ می‌شد، درحال حاضر هم خط لوله پاسخگوی روزانه 500 هزار بشکه است اما میزان سوآپ بستگی به سیاست‌های کلان وزارت نفت دارد. سوآپ باعث صرفه جویی انرژی می شود زیرا برای انتقال نفت خام از جنوب به تهران باید  14 تلمبه خانه  در سرویس قرار داشته باشد اما اگر این نفت خام از شمال که همان کشور ترکمنستان است وارد تهران شود 4 تلمبه خانه باید در سرویس قرار داشته باشد.

    مدیر شرکت لوله مخابرات نفت منطقه تهران با تاکید بر اینکه میزان سوآپ نفت خام تا پایان سال افزایش خواهد یافت، گفت:امضای  قراردادهای جدید و اجرای آن زمان‌بر است  اما آمادگی سوآپ روزانه  120 هزار بشکه نفت خام ادامه پیدا می کند.

    اوایل شهریورماه سال جاری، پس از هفت سال وقفه در سوآپ نفت کشور، 360 هزار بشکه نفت خام از طریق خط لوله 32 اینچ نکا، ساری، ری سوآپ و به پالایشگاه تهران وارد شد.

    برچسب ها