عصر خودرو

در کنفرانس تامین مالی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی مطرح شد

وجود ابزارهایی برای تسهیل ورود سرمایه‌گذاران خارجی

عصر بازار: کنفرانس تامین مالی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی در ایران پساتحریم با حضور مشاور عالی رییس جمهور، قائم مقام بانک مرکزی و رییس سازمان سرمایه‌گذاری در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

وجود ابزارهایی برای تسهیل ورود سرمایه‌گذاران خارجی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، در ابتدای این کنفرانس اخلاقی عضو هیات مدیره بانک سپه گفت: با رویکردی که در برنامه ششم توسعه وجود دارد رشد هشت درصدی تولید ناخالص ملی در دستور کار قرار دارد اما بازار سرمایه با نقش حداقل هفت درصدی و سرمایه‌گذاری خارجی با سهم سه درصدی پوشش دهنده نیازهای سرمایه‌گذاری کشور نبوده و برای رشد هشت درصدی مورد پیش‌بینی کفایت لازم را نخواهد داشت.

    وی افزود: گفته شده طی برنامه ششم باید در حوزه‌های پتروشیمی، نفت و معدن 200 هزار میلیارد دلار به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز داریم که لازمه‌ی تحقق رشد هشت درصدی اقتصادی است که اگر این امر تحقق نیابد امکان تحقق رشد هشت درصدی وجود نخواهد داشت.

    به گفته عضو هیات مدیره بانک سپه در چارچوب برنامه ششم اقتصادی کشور رشد و تعمیق سرمایه‌گذاری با تاکید بر مشارکت اشخاص حقیقی اشاره شده است که امیدواریم با فرصت پیش‌ آمده در پساتحریم این فرصت فراهم شود.

    اخلاقی با بیان این‌که ابزارها و نهادهایی باید وجود داشته باشند که ورود سرمایه‌گذاری خارجی در کشور را تسهیل کنند و در غیر این صورت روند جذب سرمایه‌گذاری خارجی با اختلال مواجه می‌شود، گفت: اندازه و ظرفیت اقتصاد ایران بسیار وسیع بوده و می‌تواند جذابیت‌های لازم را برای سرمایه‌گذاری فراهم کند و به‌طور قطع می‌توان اعلام کرد این ظرفیت و علاقه‌مندی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی وجود دارد، اما لازمه‌ی آن تعمیق‌بخشیدن به نظام تامین مالی است و ابزارها و نهادهای مرتبط با آن شرکت‌های تامین سرمایه و بانک‌ها هستند که می‌توانند به خوبی ایفای نقش کرده و زمینه‌ ورود سرمایه‌گذاران خارجی را فراهم کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها