عصر خودرو

رسانه روسی:

ایران زیرساخت هایش را برای توسعه راهگذر بین المللی شمال - جنوب گسترش می دهد

عصر بازار-آژانس اخبار فدرال روسیه نوشت: ایران علاقه مند به توسعه راهگذر بین المللی شمال - جنوب از هند تا اروپای شمالی است و به همین منظور زیرساخت های خود را گسترش می دهد.

ایران زیرساخت هایش را برای توسعه راهگذر بین المللی شمال - جنوب گسترش می دهد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، آژانس اخبار فدرال روسیه افزود: ایران علاقه مند به توسعه راهگذر ترانزیتی جدید از هند به اتحادیه اروپا از طریق خاک روسیه است و آماده حمایت از آن می باشد.

    در گزارش این آژانس به نقل از 'محمد راستاد' رئیس سازمان بنادر و کشتیرانی ایران آمده است: میزان مبادلات محموله ای در بنادر ایران رشد قابل ملاحظه ای داشته است اما با این وجود در ایران تلاش هایی برای توسعه زیرساخت های بندری که باید به یکی از اجزای مهم راهگذر بین المللی شمال- جنوب تبدیل شود، صورت می گیرد.
    راستاد اظهار داشت که ' برای تحقق این طرح ایران از هند تجهیزات بندری را به مبلغ 85 میلیون دلار سفارش داده است'.
    آژانس اخبار فدرال روسیه در ادامه نوشت: گزارش های آماری مسئولین ایرانی گویای احیای علاقه ایران به راهگذر بین المللی شمال - جنوب از طریق خاک روسیه و آمادگی هند جهت ارسال محموله های خود به اتحادیه اروپا با دور زدن کانال سوئز و کشورهای حوزه بالتیک است.
    طرح راهگذر بین المللی شمال-جنوب در راستای تکمیل راهگذر هلسینکی پایتخت فنلاند و بمبئی در هندوستان است که ارتباط ترانزیتی کشورهای شمال اروپا و روسیه را از طریق ایران و جمهوری آذربایجان به کشورهای حوزه اقیانوس هند و جنوب شرق آسیا برقرار می کند.
    افزون بر مسیر 7200 کیلومتری اصلی، شاخه های انشعابی این گذرگاه بین قاره ای به طول هزاران کیلومتر ده ها کشور دورتر را در آسیا و اروپا به هم پیوند خواهد داد و یکی از اقتصادی ترین مسیرهای جاده ای بین المللی می شود.
    روز گذشته چهار کشور ایران، روسیه، بلاروس و جمهوری آذربایجان در پایان نشست دو روزه مسئولان راه آهن ها در باکو، تفاهمنامه توسعه ظرفیت های راهگذر شمال – جنوب و افزایش قابلیت رقابت آن و همکاری ها را امضا کردند.
    بر اساس مفاد این تفاهم نامه ،طرف ها توافق کردند تا 25 دسامبر سال جاری در خصوص نرخ حمل و نقل برای سال 2018 میلادی از جمله شرایط حمل و نقل محموله ها در کانتینر های 20 و 40 فوت با وزن ناخالص 30تن تبادل نظر کنند.
    طرفها همچنین با پیشنهادات جمهوری آذربایجان در زمینه بررسی مساله جذب محموله ها از حمل و نقل جاده ای به حمل و نقل ریلی در مسیر روسیه – جمهوری آذربایجان و ایران موافقت کردند.
    ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه پیشتر با اشاره به اهمیت طرح راهگذر شمال-جنوب اعلام کرد که همکاری های چهارجانبه در این باره جریان دارد.
    وی گفت: هم اکنون همکاری در باره (اجرای) این طرح بین روسیه، ایران، جمهوری آذربایجان و همچنین هند (نقطه پایانه ای طرح) جریان دارد.

    برچسب ها