عصر خودرو

معاون وزیر صنعت اعلام کرد:

توافقنامه مالی با آلمان‌ها در راه است

عصر بازار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، از امضای قراردادهایی با بانک‌های اروپایی و آسیایی، به منظور جذب سرمایه‌گذاری در بخش معدن خبر داد.

توافقنامه مالی با آلمان‌ها در راه است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، مهدی کرباسیان گفت: طی ماههای اخیر، توافقنامه هایی را با کره جنوبی، دانمارک و اتریش امضاء کرده و در حال توافق با کشورهای دیگری همچون آلمان هستیم.

    معاون وزیر صنعت افزود: ایران به دنبال همکاری با تولیدکنندگان و معدنکاران خارجی است و نهایت تلاش خود را برای یافتن بهترین سرمایه‌گذاران خواهد داشت، به خصوص اینکه معادن و کارخانه های ایران، فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری شرکت‌های خارجی فراهم آورده است.

    وی تاکید کرد: ایران در صدد جذب50 میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی تا سال 2025 است.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: به عنوان بخشی از برنامه‌های توسعه ایران، قصد داریم ظرفیت تولید آلومینیوم کشور را از 450 هزار تن به سالانه 1.5 میلیون تن تا سال 2025 برسانیم که برای رسیدن به این هدف، نیازمند تامین منابع بوکسیت از خارج هستیم.

    کرباسیان گفت: ایران درحال مذاکره با تولیدکنندگان بوکسیت در استرالیا و برزیل است و تا دو ماه آینده با شریک گینه ای خود SBDTدر مناقصه بین المللی بوکسیت شرکت می کند؛ این در حالی است که ایمیدرو، به عنوان بزرگترین سرمایه گذار SBDT سهم 51 درصدی دارد. توسعه معدن از زمان تمدید توافقنامه 25 ساله در سال 2015 سرعت یافته است. همچنین در حال مذاکره با شرکت های استرالیایی، برزیلی و دیگر شرکت های گینه ای و دومینیکن هستیم.

    وی یادآور شد: ایران به دنبال افزایش تولید سالانه کاتد مس به 800هزار تن تا سال 2025 است.

    معاون وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: امیدواریم امریکا در دوره رئیس جمهوری دونالد ترامپ، مشکلاتی را برای هدف سرمایه گذاری ایران ایجاد نکند.

    کرباسیان گفت: پس از توافق ایران و سازمان ملل، فرصت خوبی برای همکاری سایر کشورها با ایران به وجود آمد و بر خلاف نظر ترامپ که تمایلی به این توافق ندارد، ما به توافق مذکور احترام می گذاریم.

    برچسب ها