عصر خودرو

در بازار معاملات جهانی؛

شاخص بورس آسیا همچنان جولان می دهد

عصر بازار- شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز پنج شنبه باز هم بر روی نوار افزایشی خود حرکت کرد و رکورد تقریبا ۱۰ سال خود را حفظ کرد؛ ضمن اینکه شاخص دلار هم در برابر ارزهای اصلی مقاومت کرد.

شاخص بورس آسیا همچنان جولان می دهد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، بورس کشورهای آسیایی در روز پنج شنبه به دنبال رکورد شکنی مجدد وال استریت آمریکا با سیر افزایشی به کار خود ادامه داد و نزدیک به بیشترین روند صعودی خود در 10 سال اخیر باقی ماند.

    در همین حال میانگین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه در منطقه خارج از ژاپن با 3 دهم درصد جهش به تقریبا بیشترین سطح خود در یک دهه گذشته رسید. همچنین بورس استرالیا و «کاسپی» کره جنوبی هر کدام به ترتیب با 4 دهم درصد و 2 دهم درصد رشد روبرو شدند.

    بورس «شانگهای» چین و «هنگ سنگ» هنگ کنگ هم هر کدام به ترتیب یک دهم درصد و 6 دهم درصد افزایش داشتند؛ ضمن اینکه بورس «نیکی» ژاپن با 1.4 درصد جهش به بیشترین سطح خود از ژانویه سال 1992 میلادی به بعد رسید. 
    در بازار جهانی ارز، دلار نیوزلند (کیوی) به دنبال اجرای بسته محرک پولی بانک مرکزی نیوزلند برای افزایش نرخ تورم با رشد نزدیک به یک درصد پیشگام بود و به 0.6974 دلار رسید که بیشترین رقم در دو هفته گذشته است؛ ضمن اینکه بانک مرکزی این کشور نرخ بهره را 1.75 درصد باقی نگه داشت.

    شاخص دلار در برابر 6 سبد اصلی ارز جهان تقریبا با یک روند یکنواخت به کار خود ادامه داد و به 94.899 واحد رسید و از بیشترین سیر صعودی خود در 9 ماه اخیر که 95.150 واحد بود و در اواخر ماه اکتبر رقم خورده بود، فاصله گرفت؛ اما هر دلار به 113.980 ین رسید که حاکی از رشد یک دهم درصدی آن در برابر پول ژاپن دارد.

    یورو هم با کمی تغییر به 1.1594 دلار رسید و از کمترین سطح خود در 3 ماه و نیم اخیر که با رسیدن به 1.1553 دلار در آغاز هفته جاری میلادی رقم خورده بود، فاصله گرفت.

    قیمت منطقه ای طلا هم با کمی تغییر به یکهزار و 280 دلار و 66 سنت در هر اونس رسید. بر پایه این گزارش، بلاتکلیفی از اجرای برنامه کاهش مالیات در آمریکا می تواند تاثیر منفی بر روی دلار بگذارد و شاخص ارزش آن را با خطر جدی روبرو کند.

    برچسب ها