عصر خودرو

درآمد ۸۰۰ میلیارد دلاری از مصادره اموال شاهزادگان سعودی دستگیر شده

عصر بازار- موج دستگیری شاهزادگان سعودی این امکان را به وجود آورده که منجر به ضبط دارایی‌ آنها از سوی دولت عربستان و دستیابی خانواده سلطنتی به ۸۰۰ میلیارد دلار شود.

درآمد ۸۰۰ میلیارد دلاری از مصادره اموال شاهزادگان سعودی دستگیر شده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس, منابع آگاه اعلام کردند که این احتمال وجود دارد که موج دستگیری مقامات سابق و شاهزادگان کنونی به مصادره پول نقد و اموال آ‌نها به ارزش 800 میلیارد دلار منجر شود.

    منابع آگاه سعودی در این باره گفتند مقامات سعودی بر این باورند که می‌توانند بین دو تا سه هزار میلیارد ریال سعودی از مصادره اموال افراد دستگیرشده به دست آورند و این رقمی است که هم‌اکنون آنها روی آن حساب کرده‌اند.

    نیروهای امنیتی سعودی روز شنبه زیر نظر پادشاه و ولیعهد این کشور 11 نفر از شاهزادگان از جمله ولید بن‌طلال، یکی از ثروتمندترین افراد جهان و چندین مقام فعلی و اسبق این کشور را ازجمله وزیر اقتصاد و وزیر گارد ملی این کشور را دستگیر کردند.

    موج دستگیری شاهزادگان سعودی به بهانه مبارزه با فساد مالی به اینجا ختم نشد و اخیراً یک هلی‌کوپتر حامل مقامات بلندپایه سعودی در نزدیکی مرز این کشور سقوط کرد که یک روزنامه اسرائیلی اعلام کرده است که این سقوط یک سانحه هوایی نبوده و این هلی‌کوپتر که حامل یکی از شاهزادگان و برخی از مقامات منطقه عسیر عربستان بوده است، به دستور ولیعهد این کشور به وسیله جنگنده منهدم شده است.

    برخی گزارشات نشان می‌دهد که این افراد در حال فرار از عربستان بوده‌اند.

    با توجه به اینکه برخی فعالان اقتصادی بزرگ این کشور در میان دستگیرشدگان هستند، هم‌اکنون 60 نفر از شاهزادگان، وزرای کنونی و سابق و فعالان اقتصادی این کشور در بازداشت به سر می‌برند.

    گزارشات موجود نشان می‌دهد بانک مرکزی عربستان حساب بانکی افرادی که دستگیر شده‌اند را مسدود کرده است.

    بر اساس اعلام رسانه‌ها بخش قابل توجهی از دارایی افراد دستگیرشده در خارج از عربستان بوده که روند مصادره آنها را پیچیده می‌کند.

    قرار است تمام اموال مصادره‌شده در قالب موج مبارزه با فساد مالی در عربستان به دولت این کشور واگذار شود. اخیراً کمیته جدیدی توسط پادشاه عربستان برای مبارزه با فساد مالی در این کشور تشکیل شده و محمد بن سلمان، ولیعهد و پسر پادشاه ریاست آن را برعهده گرفته است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو