عصر خودرو

یک مقام رسمی سازمان بورس اعلام کرد؛

۵۰ درصد معاملات خارجی بازار سرمایه ایران در اختیار آلمانی ها

عصر بازار- ۵۰ درصد معاملات سرمایه گذاران خارجی در بازار سرمایه ایران به معامله گران آلمانی اختصاص دارد و تا امروز بیش از هزار کد معاملاتی برای خارجی ها صادر شده است.

۵۰ درصد معاملات خارجی بازار سرمایه ایران در اختیار آلمانی ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا،  بهادر بیژنی جانشین رییس سازمان بورس در امور بین الملل و جذب سرمایه گذاری خارجی با بیان اینکه نیمی از معاملات سرمایه گذاران خارجی در بازار سرمایه ایران متعلق به سرمایه گذارانی از کشور آلمان تعلق دارد، گفت: تا به امروز هزار  کد معاملاتی برای سرمایه گذاران خارجی صادر شده است.

    این مقام رسمی سازمان بورس با اشاره به روند مناسب پذیرش سرمایه گذاران خارجی گفت: مجموع سرمایه گذاری های صورت گرفته در بازار سرمایه ایران پس از برجام تا کنون 4 برابر شده است.

    موافت نامه با نهاد ناظر مالی بورس آلمان

    مدیر جذب سرمایه گذاری های خارجی سازمان بورس با بیان اینکه سرمایه گذاران آلمانی نقش پر رنگی در بازار سرمایه ایران دارند، عنوان کرد: این موضوع نشان دهنده توجه و علاقه خاص سرمایه گذاران این کشور اروپایی است و این در حالی است که سازمان بورس با نهاد ناظر مالی بورس آلمان «BAFIN» موافت نامه هایی به منظور همکاری های مشترک و ایجاد اطمینان بیشتر برای سرمایه گذاران را در ماه های اخیر منعقد کرده است.

    وی با بیان اینکه سرمایه گذاران اروپایی بویژه آلمان ها ارزش بازار سرمایه ایران را درک کرده وبه ظرفیت های آن پی برده‌اند، تصریح کرد: سایر کشورهای آلمانی زبان از جمله سرمایه گذاران کشور سوییس نیز و پس از سرمایه گذارانی از برخی کشور های همسایه ایران در میان سرمایه گذاران خارجی فعال در بازار سرمایه کشور قرار دارند.

    احتمال تغییر عضویت ایران در «آیسکو»

    بیژنی از حضور پر رنگ ایران در سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار «آیسکو» نیز خبر داد و گفت: به زودی پرونده ایران برای نخستین بار پس از تحریم های هسته‌ای در سال های گذشته، از حالت پیوسته به حالت عادی در این کمیسیون تبدیل خواهد شد.

    این مقام مسئول روند حضور سرمایه گذاران خارجی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: برخی از این سرمایه گذاران به دنبال دستیابی به سهمی از ارزش بازار سهم در صنعت یا گروه ناشر مورد نظر بوده و برخی دیگر نیز با هدف دستیابی به سهام در بازار سرمایه اقدام به سرمایه گذاری در بورس می کنند.

    لازم به ذکر است، بر اساس آمارهای موجود ارزش معاملات سرمایه گذاران خارجی در بازار سرمایه ایران بنا بر آمارها و گزارش های بورس تهران از 2 هزار میلیارد تومان فراتر نمی رود.

    برچسب ها