عصر خودرو

در بررسی کارفرماها مشخص شد؛

کمبود کارگر اروپایی، دستمزد در انگلستان را بالا برد

عصر بازار- کارفرمایان انگلیسی در مقابله با کاهش روزافزون نیروی کار اروپایی در شرایط قبل از برگزیت، مجبور شده‌اند پیشنهادات دستمزد را بالا ببرند.

کمبود کارگر اروپایی، دستمزد در انگلستان را بالا برد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، گروهی از نمایندگان شرکت‌های استخدام کننده در روز چهارشنبه اعلام کردند که کارفرمایان انگلیسی در مقابله با کاهش روزافزون  نیروی کار از اتحادیه اروپا در شرایط قبل از برگزیت، مجبور شده‌اند پیشنهادات دستمزد خود را بالا ببرند.

    کنفدراسیون استخدام و اشتغال (آر. ای. ‌سی) در روز چهارشنبه اعلام کرد که نتایج بررسی‌های این کنفدراسیون نشان می‌دهد که در ماه اکتبر دستمزدهای شروع به کار با دومین نرخ سریع خود از نوامبر 2015 درحال رشد است.

    رییس اجرایی ارشد آر. ای. ‌سی، کوین گرین گفت: ما می‌دانستیم که نیروی کار اتحادیه اروپا به علت وجود شرایط نامشخص فعلی درحال ترک انگلستان است.

    او ادامه داد: بنابراین ما نیازمند شفافیت در مورد این هستیم که سیستم مهاجرتی آینده چگونه خواهد بود و گرنه شرایط از این هم بدتر می‌شود و کارفرمایان با کمبود کارگر بیشتری مواجه خواهند شد.

    آژانس آمار رسمی انگلیس در ماه آگوست اعلام کرد که مهاجرت خالص به این کشور به کمترین میزان خود در 3 سال اخیر رسیده است و بیش از نیمی از این کاهش به علت ترک کردن انگلستان توسط شهروندان اتحادیه اروپا است و بعد از رای به برگزیت افراد کمتری هم به این کشور مهاجرت کرده‌اند.

    آر. ای. ‌سی اعلام کرد که در بررسی انجام شده توسط شرکت پردازش اطلاعات آی‌ایچ‌اس‌ مارکیت نشان داده شده است که در ماه گذشته میزان در دسترس بودن نیروی کار موقت و دائم به شدت کاهش یافته است.

    هنوز این فشار ارائه دستمزد اضافی برای استخدام بر کل بازار کار و دستمزد آنها تاثیری نگذاشته است هرچند نرخ بیکاری به کمترین میزان خود از دهه 1970 رسیده است.

    درآمدهای متوسط هفتگی تنها 2 درصد رشد داشته است که نسبت به نرخ تورم کنونی 3 درصدی خیلی کمتر است.

    هفته گذشته بانک انگلیس برای اولین بار در 10 سال اخیر نرخ بهره خود را افزایش داد چرا که تا حدی فرض کرده بود که به زود سقوط نرخ بیکاری در انگلستان باعث شروع بالا بردن دستمزدها خواهد شد.

    برچسب ها