عصر خودرو

شاخص بورس در محدوده مقاومتی قابل تامل:

رشد جزئی شاخص طی معاملات امروز

عصر بازار- امروز شاخص کل با رشد جزئی ۱۴ واحدی همراه شد و در ارتفاع ۸۷ هزار و ۸۹۷ واحد قرار گرفت، لذا اکنون شاخص کل در محدوده مقاومتی قابل تامل است.

رشد جزئی شاخص طی معاملات امروز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، طی معاملات روز جاری به دلیل تعطیلات پایان هفته و همینطور کاهش قیمتهای کامودیتی در بازارهای جهانی شاهد قدرت گرفتن عرضه در نمادهای گروه فلزاتی و سنگ آهنی ها و همینطور در نمادهای گروه پالایشی بودیم که با توجه به وزن این نمادها در بازار باعث کاهش قدرت صعودی شاخص کل در بازار شد.
    به این ترتیب، به جز نمادهای ارفع، میدکو، کپرور، فسمین، فباهنر و زنگان که متعادل و مثبت بودند، درسایر نمادهای گروه های فلزی و معدنی اکثرا معاملاتی متعادل و منفی در جریان بود.
    از طرفی در شروع بازار امروز به دلیل قرار گرفتن فاراک در محدوده تکنیکالی مناسب شاهد جمع آوری صف فروش نماد و  افزایش چشمگیر حجم معاملات و دادوستدهای حدود 52 میلیون سهمی آن بودیم، نهایتا سهم با افت 2 درصدی به معاملاتش پایان داد، سای هم گروهی ها شامل چدن، فلامی و فاما متعادل و مثبت، فجام صف فروش و فاذر متوقف بود.
    درگروه های متعادل و منفی شیمیایی و فراورده های نفتی تنها نمادهای شبهرن، تاپیکو، شتوکا، زاگرس، شفن، شکلر و مارون معاملاتی مثبت را تجربه کردند.
    گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته، نمادهای خصدرا و تپکو با رشد حدود 8 درصدی، معاملات مثبت نمادهای لابسا، تکمبا، بنیرو، بکام، بکهنوج، چدن و فنرژی(رشد بسیار سریع حدود 50 درصدی طی یک هفته) و معاملات منفی نمادهای بمپنا و بشهاب قابل توجه تر از سایر هم گروهی ها بود.
    در گروه متعادل غذایی، صف خرید نمادهای غپاذر و غدیس و صف فروش نمادهای غاذر، غسالم و غپینو نمایان تر بود،گروه خودروئی نیز شاهد نوسانات حوالی صفر منفی بودند.
    این در حالیست که نوسانات مثبت در تک سهمها به ویژه در بازار پایه نظر فعالان بازار را به این سوی بازار جلب کرده است که البته باید به ریسک بالای معاملات در این گونه نمادها اشاره داشت.
    گفتنی است در بازار امروز نمادهای وخاور، قنقش، وتوس، ما و خرینگ بازگشایی و نماد شکلر و کمنگنز متوقف شدند.

    برچسب ها