عصر خودرو

در رأی‌گیری از میان ۴۰۰ نماینده صنایع فلزی و معدنی؛

مس فلز مورد علاقه سرمایه‌گذاران انتخاب شد

عصر بازار- مؤسسه سرمایه‌گذاری«مکوآری» اعلام کرده است نتایج نظرسنجی این مؤسسه از ۴۰۰ نماینده صنایع فلزی و معدنی که روز دوشنبه ۳۰ اکتبر برگزار شده است، نشان می‌دهد که مس فلز مورد علاقه سرمایه‌گذاران در سال جاری است.

مس فلز مورد علاقه سرمایه‌گذاران انتخاب شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران ، فعالان بازار در گردهمایی برگزارشده توسط مؤسسه سرمایه‌گذاری «مکوآری» همچنین، پیش‌بینی کردند که قیمت مس و آلومینیوم در سال آینده به‌طور عمده در محدوده قیمت‌های فعلی باقی خواهند ماند. حدود 400 نماینده از صنایع فلزی و معدنی پس از ارایه گزارش‌های خود در حوزه بازار جهانی فلزات پایه و ارایه نظرات اعلام کردند که 36 درصد انتظار دارند که قیمت مس تا یک سال آینده در سطح فعلی بین 6.500 الی 7.250 دلار در هر تن باقی خواهد ماند. تنها 8 درصد از نمایندگان پیش‌بینی کردند قیمت این فلز به بیش از 8 هزار دلار در هر تن افزایش یابد.

    بر اساس گزارش «مکوآری» در سال جاری، قیمت مس در بازار بورس فزات لندن عملکرد قدرتمندی از خود نشان داد و در روز دوشنبه 30 اکتبر، نسبت به قیمت ثبت‌شده در روز نشست «مکوآری» در سال 2016 با 41 درصد رشد مواجه شد.

    در این رأی‌گیری همچنین مس با 33 درصد آرا به‌عنوان فلز مورد علاقه و مناسب برای سرمایه‌گذاری نمایندگان در سال جاری انتخاب شد، درحالی‌که در سال گذشته نیکل با 27 درصد آرا این عنوان را به خود اختصاص داده بود. علاوه بر این، از نمایندگان خواسته شد که نظر خود در مورد صعود قیمت مس به بالای 7 هزار دلار در هر تن را اعلام کنند که پاسخ اکثر افراد با شک و تردید همراه بوده و 47 درصد اعلام کردند که این قیمت‌ها ناشی از سفته‌بازی بیش از حد در بورس آتی شانگهای بوده است .

    برچسب ها