عصر خودرو

رییس دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی خبر داد:

تسهیل صادرات محصولات پتروشیمی ایران به ترکیه

عصر بازار- روند صادرات محصولات مختلف پتروشیمی ایران به ترکیه همزمان با کاهش تعرفه ها می تواند افزایش مطلوبی را تجربه کند.

تسهیل صادرات محصولات پتروشیمی ایران به ترکیه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران ، رضا محتشمی پور رییس دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی، درباره تازه ترین توافق های صورت گرفته میان ایران و ترکیه برای کاهش و بهبود تعرفه محصولات صادراتی صنایع پتروشیمی ایران به این کشور اظهارکرد:خوشبختانه درسفری که به تازگی به این کشورهمسایه داشتیم مقام های ترکیه برای کاهش تعرفه ها اعلام آمادگی کردند.

    وی افزود: پیشتر 10 قلم ازمحصولات برای کاهش تعرفه ارائه شده بود و 5 محصول دیگر نیزکه در فهرست اولیه نبود درجریان مذاکره با مقام های ترکیه اضافه شد و درمجموع 15 محصول می تواند شاهد کاهش تعرفه باشند .

    رییس دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی ادامه داد: محصولات PETبطری، PETالیاف ، TBI، پلی پروپیلن کو پلیمر و نیز پلی استایرن به این فهرست افزوده شد و این محصول با توجه به افزایش تولید در کشور در این فهرست قرار گرفت.

    محتشمی پور با بیان این که محصولاتی مانند پلی اتیلن ، متانول و اوره پیشتر در این فهرست قرار داشت گفت: مذاکره ها میان دوکشور ادامه دارد و امید است که با توافق های آتی بتوانیم رشد صادرات به کشور ترکیه را شاهد باشیم .

    گفتنی است که قائم مقام وزیر نفت چندی پیش با اشاره به برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی در ترکیه، اظهارکرد: در حاشیه این نمایشگاه مذاکراتی برای حل مسائل تعرفه صادراتی صنایع کشور میان رایزن وزارت صنعت، معدن و تجارت و مقامات ترکیه ای انجام شد که بر مبنای آن قراردادی تنظیم خواهد شد که در پیوست آن، تعرفه اکثر محصولات پتروشیمی به جز 2 محصول با گرید خاص که در ترکیه تولید می شوند، کاهش می یابد .

    برچسب ها