عصر خودرو

مذاکرات زودهنگام نفتا در مکزیک

عصر بازار- مقامات مکزیکی، کانادایی و آمریکایی، بخشی از دور بعدی مذاکرات اصلاح قرارداد «تجارت آزاد آمریکای شمالی» را، اندکی زودتر از جدول زمان‌بندی و در ۱۵ نوامبر آغاز خواهند کرد.

مذاکرات زودهنگام نفتا در مکزیک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، به گفته 4 منبع مطلع، مقامات مکزیکی، کانادایی و آمریکایی بخشی از دور بعدی مذاکرات اصلاح قرارداد «تجارت آزاد آمریکای شمالی» را اندکی زودتر از جدول زمان‌بندی و در 15 نوامبر، آغاز خواهند کرد.

    پنجمین دور مذاکرات نفتا قرار است در 17 تا 21 نوامبر در مکزیکوسیتی برگزار  شود؛ هر چند به گفته 4 مقام آگاه که درخواست کردند نامی از آنها برده نشود، گروه‌هایی از این 3 کشور، دیدارهای خود را از 15 نوامبر آغاز خواهند کرد.

    یکی از این مقامات گفت: برخی از موضوعاتی که در طول این روزها احتمالا مورد بحث قرار خواهد گرفت، نساجی، خدمات، بازار کارگری و مالکیت معنوی خواهد بود که البته احتمال زیادی وجود دارد که موضوعات دیگری نیز اضافه شود.

    وزارت اقتصاد مکزیک در بیانیه‌ای اعلام کرد: دور پنجم مذاکرات طبق برنامه در 17 نوامبر آغاز خواهد شد و برخی از گروه‌ها می‌توانند کمی قبل‌تر، برای بازنگری موضوعات مذاکره‌کنندگان ارشد با هم دیدار کنند.

    یکی از مقامات آگاه گفت: مذاکره‌کننده ارشد دیدارهای خود طبق برنامه از 17 نوامبر آغاز خواهند کرد و برگزاری دیدارهای آماده‌سازی در قبل از این تاریخ امری غیرمعمول نیست.

    مقام آگاه دیگر گفت: این تاثیر اساسی‌ای بر روند مذاکرات نخواهد داشت.

    یکی از رایزنان آمریکا که با این روندها آشنایی دارد، گفت: طبق آن‌چه من شنیده‌ام، آنها قرار است مذاکرات مربوط به نساجی را زودتر از زمان‌بندی آغاز کنند.

    برچسب ها