عصر خودرو

مذاکرات ایران با عراق برای واردات نفت از کرکوک

عصر بازار- شرکت بازاریابی نفت عراق اعلام کرد، مذاکراتی بین تهران و بغداد برای صادرات نفت خام از کرکوک به پالایشگاهی در ایران در جریان است.

مذاکرات ایران با عراق برای واردات نفت از کرکوک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، شرکت بازاریابی نفت عراق اعلام کرد، مذاکراتی بین تهران و بغداد برای صادرات نفت خام از کرکوک به پالایشگاهی در ایران در جریان است.

    علا الموسوی، مدیر شرکت بازاریابی نفت عراق (سومو) در بیانیه ای اعلام کرد: «وزارت نفت (عراق) در حال مذاکره با وزارت نفت ایران برای عرضه نفت خام به پالایشگاه کرمانشاه است.»

    کرکوک یک استان نفت خیز عراق است که در طی چند سال گذشته نفت خام خود را از طریق بندر جیهان ترکیه به بازارهای بین المللی صادر کرده است.

    بعد از آزادسازی کرکوک توسط نیروهای دولتی عراق در 16 اکتبر، وزارت نفت این کشور در حال مذاکره با مقامات ایرانی درباره صادرات نفت این استان بوده است.

    موسوی اضافه کرد: «پالایشگاه کرمانشاه15 هزار بشکه نفت از کرکوک تحویل خواهد گرفت و ممکن است این رقم در آینده و با توجه به افزایش ظرفیت پالایشگاه به 25 هزار بشکه بالاتر برود.»

    وی همچنین گفت که نفت از طریق کامیون های نفتکش به ایران حمل خواهد شد.

    روز دوشنبه نچیروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق گفت، بحران در کرکوک تاثیری منفی بر درآمدهای نفتی اقلیم داشته و آن را به کمتر از نصف کاهش داده است.

    برچسب ها