عصر خودرو

قائم مقام وزیر نیرو خبر داد :

پیش بینی رشد ۸ درصدی مصرف برق در سال ۹۷

عصر بازار- قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل با اشاره به پیش بینی رشد هشت درصدی مصرف برق برای سال آینده اظهارداشت: برای تامین برق مورد نیاز و جلوگیری از خاموشی ها از هم اکنون باید به فکر بود.

پیش بینی رشد ۸ درصدی مصرف برق در سال ۹۷
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، علیرضا دائمی ضمن اشاره به رشد هفت درصدی مصرف برق طی سال جاری افزود: بخشی از این رشد مربوط به توسعه صنعتی و گسترش شبکه برق در مناطق روستایی و بخش دیگر بواسطه استفاده مشترکان از سیستم های سرمایشی انرژی بر در مملکت بوده است.

    وی همچنین با اشاره به پیش بینی رشد هشت درصدی مصرف برق برای سال آینده اظهارداشت: برای تامین برق مورد نیاز و جلوگیری از خاموشی ها از هم اکنون باید به فکر بود.

    قائم مقام وزیر نیرو درامور بین الملل گفت: امسال از نظر افزایش اوج مصرف سالی ویژه بود و کشور با رشد هفت درصدی مصرف برق روبرو شد.

    وی افزود: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته مصرف برق کشور در سال آینده از مرز 60 هزار مگاوات خواهد گذشت.

    دائمی اظهارداشت: برای تامین این میزان انرژی ضمن راه اندازی واحدهای نیروگاهی جدید باید به ارتقای شاخص بهره وری، کاهش تلفات شبکه برق و مواردی از این دست توجه ویژه شود.

    وی در ادامه لامپ های فوق کم مصرف را جایگزین مناسبی برای لامپ های رشته ای و کم مصرف سابق دانست و گفت: این لامپ ها در کاهش مصرف انرژی برق بسیار نقش آفرین هستند.

    قائم مقام وزیر نیرو درامور بین الملل ضمن اشاره به کاهش مصرف برق به مدد پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا در مملکت افزود: وزارت نیرو همواره به دنبال بهره گیری از دانش فنی کشورهای پیشرفته دنیا مانند ژاپن، کره و ممالک اروپایی در راستای اصلاح ساختارهای مصرف انرژی در جامعه است.

    وی با اعلام اینکه هم اکنون 55 درصد واحدهای نیروگاهی کشور در اختیار بخش خصوصی است، اظهارداشت: خوشبختانه برنامه ریزی های خوبی در راستای ارتقای بهره وری، بهینه سازی تولید و ارتقای راندمان تمامی این واحدها اعم از دولتی و خصوصی در مملکت انجام شده است.

    دائمی گفت: صنعت برق امروزه به عنوان موتور رشد و توسعه سایر بخش های اقتصادی، صنعتی و غیره در دنیا قلمداد می شود.

    وی افزود: این صنعت به دلیل نقش زیر بنایی و ارتباط تنگاتنگ با عوامل موثر بر رشد اقتصادی صنعتی پویا و تاثیرگذار بوده و افزایش کارایی و بهره وری در این حوزه از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

    قائم مقام وزیر نیرو درامور بین الملل به رادیو اقتصاد یادآور می شود: بهره برداری صحیح از انرژی برق نه تنها از نظر اقتصادی، حفظ و نگهداری مطلوب تاسیسات آثار مثبتی دارد بلکه در مجموع می تواند فشار بر نیروگاه ها، خطوط انتقال و توزیع را نیز تا حد قابل ملاحظه ای کاهش دهد.

    برچسب ها