عصر خودرو

استاندار گیلان؛

بخش خصوصی به طور برنامه محور به سمت تولید هدایت شود

عصر بازار- استاندار گیلان در نشست کمیته تخصصی توسعه نوغانداری استان گفت: وظیفه داریم با تمام ظرفیت هدایت کننده و همراه بخش خصوصی باشیم.

بخش خصوصی به طور برنامه محور به سمت تولید هدایت شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از موج، مصطفی سالاری در نشستی که با حضور مدیران استانی و تعدادی از فعالین بخش خصوصی برگزار شد، گفت: باید بررسی کنیم چه شد که امروز به لحاظ توسعه صنعت نوغانداری نسبت به گذشته در جایگاه ضعیفی قرار داریم و با کمک هم برای رفع عقب ماندگی‌ها تلاش کنیم.

    وی در خصوص وضعیت کارخانجات استان اظهار کرد: بایستی وضعیت کارخانجات این بخش به طور دقیق بررسی شود، بخش خصوصی به طور برنامه محور به سمت تولید هدایت شده و وارد بازار رقابتی شوند.

    نماینده عالی دولت در گیلان عنوان کرد: باید خلاقانه عمل کنیم و با استفاده از ظرفیت‌های ملی بر روی تولیدات ملی کار کنیم؛ یقیناً این اقدامات می‌تواند اقتصاد استان را متحول کند.

    سالاری واردات تخم نوغان مرغوب را از اولویت‌های این حوزه برشمرد و گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که اگر تخم نوغان مرغوب وارد می شود، سایر مراحل تولید در داخل کشور صورت گیرد.

    وی تأکید کرد: ما وظیفه داریم با تمام ظرفیت هدایت کننده و همراه بخش خصوصی باشیم.

    استاندار گیلان با بیان اینکه افزایش تعرفه‌های گمرکی جذابیت امر قاچاق را افزایش می دهد، اظهار کرد: تجربه ی کشورهای پیشرفته اقتصادی ثابت کرده است که با کاهش تعرفه‌ها می‌توان از بروز پدیده قاچاق جلوگیری کرد.

    برچسب ها