عصر خودرو

تحت تاثیر افت ارزش دلار آمریکا؛

طلا حرکت کرد

عصر بازار- قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا قرار گرفت و با افزایش نسبی روبرو شده است.

طلا حرکت کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران ، در پی انتشار برخی گزارش ها مبنی بر اینکه اجرای طرح مالیاتی دولت ترامپ احتمالا به تاخیر خواهد افتاد، ارزش دلار آمریکا امروز با کاهش روبرو شده و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش نسبی قیمت جهانی طلا داشته است.

    بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی با 0.1 درصد افزایش به بیش از 1277 دلار رسیده است.قیمت طلا در پایان مبادلات روز سه شنبه با کاهش 0.3 درصدی روبرو شده بود.

    روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه اعلام کرده است که رهبران جمهوری خواه سنا قصد دارند اجرای طرح مالیاتی دولت ترامپ را یک سال به تاخیر بیندازند. ترامپ قصد دارد مالیات شرکت های بزرگ آمریکایی را کاهش دهد. برخی کارشناسان اقتصادی نسبت به تبعات منفی کاهش مالیات در آمریکا و افزایش کسری بودجه و بدهی های این کشور هشدار می دهند.

    دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بار دیگر به کره شمالی هشدار داده است که واشنگتن آماده استفاده از قدرت نظامی برای جلوگیری از هرگونه حمله پیونگ یانگ است. البته وی از کره شمالی خواسته است تا برای پایان دادن به بحران هسته ای، به یک توافق بین المللی با قدرت های جهانی دست یابد.

    در پی ادامه بحران سیاسی در عربستان سعودی و برکناری و بازداشت تعداد زیادی از شاهزادگان و مقام های تجاری و بانفوذ این کشور به اتهام فساد مالی، شاخص سهام در همه کشورهای عربی خلیج فارس با کاهش روبرو شده است.

    قیمت جهانی نفت نیز که در پی بحران سیاسی عربستان به بالاترین سطح خود از جولای 2015 میلادی رسیده بود بار دیگر با کاهش نسبی روبرو شده است. البته تنش بین ایران و عربستان بار دیگر بالا گرفته و ولیعهد سعودی تهران را به اقدام نظامی مستقیم علیه ریاض متهم کرده است.

    میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.14 درصد کاهش به کمتر از 844 تن رسیده است.

    به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه و نوسانات ارزش دلار آمریکا نیز عامل مهمی برای تعیین قیمت طلا خواهد بود

    برچسب ها