عصر خودرو

اعتبار ۳۰ هزار میلیارد تومانی برای نوسازی صنایع

عصر بازار- معاون سازمان صنایع کوچک گفت: نوسازی ۵هزار واحد صنعتی امسال در دستور کار قرار دارد که برای اجرای آن اعتبار ۳۰ هزار میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است.

اعتبار ۳۰ هزار میلیارد تومانی برای نوسازی صنایع
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سلیمانی، معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در خصوص نوسازی واحدهای صنعتی در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر گفت:یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع بیکاری،  توسعه صنایع کوچک و متوسط است و در برنامه اقتصاد مقاومتی که به وزارتخانه صنعت معدن و تجارت  ابلاغ شده،  نوسازی 5هزار واحد صنعتی امسال در دستور کار است.

    وی درباره این طرح ادامه داد:  81 هزار واحد  صنعتی کوچک و متوسط داریم که 95 درصد بنگاههای صنعتی کشور را تشکیل      می دهند و  از این تعداد امسال 4هزار واحد کوچک و  هزار بنگاه بزرگ در طرح نوسازی قرار دارند که با  این طرح رقابت پذیر خواهند شد.

    سلیمانی در خصوص فرآیند شرکت واحد ها در این طرح گفت: ابتدا واحدهای صنعتی تقاضای خود را در سایت بهین یاب ثبت کرده و سپس کارشناسان عارضه یاب ما در این واحدها حضور یافته و کار کارشناسی را انجام می دهند.

    وی افزود:برآورد ما این است که تا 2میلیون دلار به طور متوسط برای هر واحد در نظر گرفته  شود  و اعتباری در حدود 30 هزار میلیارد تومان تسهیلات  برای رونق واحدهای صنعتی پرداخت خواهد شد.

    معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی درباره مشکلات بانکی و بروکراسی ادرای  این طرح گفت:سعی شده تا حد ممکن روال کار تسهیل  و تسریع شود به گونه ای که  از زمانی که واحد ها ثبت نام کنند تا دریافت تسهیلات حدود 3ماه زمان خواهد برد.

    سلیمانی درباره اصلی ترین مشکلات واحدهای صنعتی گفت: مهمترین مشکل بنگاه های ما فرسودگی ماشین آلات است  که در این طرح خطوط تولید،نوسازی خواهند شد  و در کنار این آموزش های مرتبط نیز صورت خواهد گرفت و حداکثر سه مشکل عمده از هر واحد صنعتی را مرتفع می کنیم.

    وی افزود: در شهرک های صنعتی 600 کارشناس را داریم که آموزش دیده اند و به صاحبان  صنایع کمک می کنند تا با بهره گیری از تکنولوژی نوین وضعیت بنگاهها بهبود یابد چراکه یکی از دلایل  بالا بودن هزینه تولید در کشور قدیمی بودن خطوط تولید است.

    وی ادامه داد: در این طرح قصد داریم در شهرک های صنعتی از تحقیقاتی که در دانشگاهها انجام می گیرد استفاده کنیم و صنعت را به بخش علمی نزدیک کنیم.

    برچسب ها