عصر خودرو

دبیر کانون کارگزاران بورس:

ایران در ایجاد استارت آپ رتبه پنجاهم را دارد

عصر بازار- دبیر کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار گفت: ایران از نظر تولید استارت آپ (کسب و کارهای کوچک و نوپا) رتبه پنجاهم دنیا را در اختیار دارد اما فقط نیمی از آنها به فعالیت خود ادامه می دهند.

ایران در ایجاد استارت آپ رتبه پنجاهم را دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «روح الله صانعی» عصر سه‌شنبه در همایش «معرفی استارت آپ ها و شتاب دهنده های بازار سرمایه» افزود: استارت آپ ها به حمایت احتیاج دارند و ارکان بازار سرمایه باید به آنها کمک کنند.

    وی یادآوری کرد: شرکت های نوپا با مشکلاتی مانند هزینه٬ مدیریت و ریسک روبرویند اما برخی از آنها توانسته اند در مدت کوتاهی به ارزش یک میلیارد دلاری برسند.
    وی گفت: در سال های 2014 و 2015 میلادی 13 استارت آپ در اروپا و 11 استارت آپ در آمربکا توانستند به این جایگاه دست یابند.
    به گفته وی، ابزارهای نوین مالی در دنیا در حال شکلگیری است و دنیا با سرعت زیادی به سوی تولید شرکت های نوپا و مبتنی بر فناوری اطلاعات می رود.
    وی اضافه کرد: ابزارها و نهادهای نوین مالی در بازار سرمایه ایران در حال شکل‌گیری است و بازار سرمایه کشور نیز به ابزارها و ایده های جدید نیاز دارد.
    صانعی گفت: نهادهای مالی فعال در بورس برای ادامه فعالیت به ارایه سرویس های خدماتی نوین نیازمندند.
    وی افزود: وجود استارت آپ این فرصت را برای کارگزاری ها ایجاد می کند تا به جای تخریب٬ با یکدیگر به رقابت بپردازند.
    همایش معرفی استارت آپ ها و شتاب دهنده های بازار سرمایه با هدف ارتباط دادن بازار سرمایه با دانشگاه و زمینه سازی برای ورود فارغ التحصیلان به تولید استارت آپ های حوزه مالی برگزار شد.
    26 استارت آپ در این همایش تولیدات خود را عرضه کردند که «داروک اول٬ استلار٬ بهینه یابان ارزش آفرین و بیلیونر» برگزیده شدند.

    برچسب ها