عصر خودرو

وزیر کار:

تولید در هپکو رونق می‌گیرد

عصر بازار- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته قطعا تولید در هپکو به مانند آذرآب رونق می‌گیرد.

تولید در هپکو رونق می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، علی ربیعی در حاشیه جلسه شورای اداری مشترک شهرستان‌های فراهان، تفرش و آشتیان که در شهرستان فراهان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ابتدای روند رسیدگی به شرایط شرکت هپکو سعی بر پرداخت معوقات و حقوق کارگران بود که به انجام رسید و امروز درصدد تامین و اختصاص منابع مالی به خریداران و شرکت‌های بزرگ برای ثبت سفارش و خرید تجهیزات از هپکو هستیم.

    وی تاکید کرد: قطعا هدف و رویکرد وزارت کار احیای هپکو و راه‌اندازی خطوط تولید آن است و با پیگیری‌های مکرر منابع خرید سه هزار دستگاه پیگیری می‌شود. همچنین با تلاش ‌های فراوان و توجه به شیوه رفتار مالکیتی و مذاکره با مدیریت شرکت، مدیریت اطمینان‌بخشی ایجاد شده است.

    ربیعی با بیان اینکه مسلما اجرای اصل 44 قانون اساسی و خصوصی سازی همچنان انجام می‌گیرد، گفت: اجرای این اصل ادامه خواهد داشت و یقینا در واگذاری‌ها اهلیت مورد توجه قرار می‌گیرد تا مشکلاتی که امروز در برخی صنایع شاهد هستیم که حاصل بی‌توجهی به توانمندی افراد در واگذاری‌ها بوده است، تکرار نشود.

    وی تصریح کرد: در حال حاضر وزارت کار در شرکت‌های زیرمجموعه صندوق‌ها در صدد خارج شدن از بنگاه‌داری است و از طریق واگذاری مدیریت‌ها و یا حفظ بخشی از سهام و واگذاری بخشی از آن و اقدامات دیگر به دنبال خصوصی‌سازی با کمترین مشکلات و حفظ اشتغال موجود کارگاه‌هاست تا بدون فروش اموال واحدها روند اجرای اصل 44 قانون اساسی انجام گیرد.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه ویژه منابع مالی اشتغال روستایی، عشایر و شهرهای کمتر از 10 نفر جمعیت از هفته آینده، اظهار کرد: در این راستا سازمان‌های مرتبط در جریان کار قرار می‌گیرند و سامانه مورد نظر طراحی می‌شود. یکی از اهداف سفر به استان مرکزی نیز ایجاد آمادگی در این راستا بود.

    وی با اشاره به در نظر گرفته شدن تسهیلات بانکی 20 هزار میلیارد تومانی برای اقشار متوسط جامعه افزود: سازوکار ویژه این تسهیلات در استان مورد بررسی قرار گرفت و سهم استان مرکزی از این تسهیلات 2.4 درصد برابر با 600 میلیارد تومان تعیین شد.

    ربیعی اضافه کرد: 25 میلیارد تومان سهم صندوق کارآفرینی امید است که مباحث مرتبط به آن نیز مورد بررسی قرار گرفت. همچنین بدهی کشاورزان به بانک مطرح شد که قطعا پیگیری‌های لازم در این راستا دنبال می‌شود تا به‌روز شوند.

    وزیر کار به گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با رویکرد و جهت‌گیری اشتغال آینده استان به عنوان یکی دیگر از موارد مطرح شده در جلسه شورای اداری اشاره کرد و گفت: طبق تصمیمات اتخاذ شده ارتقای رشته‌های فنی حرفه‌ای متناسب با مشاغل نوین و نیازهای استان مرکزی دنبال می‌شود.

    برچسب ها